At træne mit øje

Posted: 16. marts 2012 in Ikke kategoriseret

Nogen gange er jeg sådan en rigtig sur mokke

Ikke særlig klædelige, men det er sandt

Så kikker Claus på mig, og siger, “sure skid”

Så skal jeg dældulme anstrenge mig rigtig
meget for ikke at komme til at smile.
Ikkenikkenej om det nytter noget
at smile, når jeg er sur.
Så er det hele jo ødelagt…………

Jeg har fundet ud af, at det der hjælper mig
med at holde surheden fra døren, det er at træne
mit øje til at se på de gode ting i livet.

Og se lige her

I går havde jeg eksempelvis en lille Møllehave efterlysning,
kort efter efterlysningen var sat i gang modtog
jeg en besked fra hende her.
“Prøv biblioteksvagten” BINGO

Eller da jeg igennem i mere end en uge
ikke kunne komme i forbindelse med min far,
og ringede til hjemmeplejen.
BINGO de hjalp mig langt ud over det sædvanlige.

Eller min søn, der bruger det meste af hans
sparsomme fritid på at skaffe børn og unge til
hans klub og træne dem. Fordi han gerne
vil give så mange børn som muligt de,
samme muligheder som han selv har haft.

Eller det at være så langt hjemmefra,
at jeg nogen gange godt kan længes hjem.
Og allerede nu have en liste så lang, af
skønne mennesker der gerne vil besøge os.
Lige nu ligger der eksempelvis to smukke
unge mennesker herinde ved
siden af mig og sover sødt.

Eller igennem tre år i Kina, hvor jeg kikker
igennem en tåge hvor alt er gråt i gråt.
Selv de smukke blomster er støvbelagt,
og se nu her kikker jeg op i den smukkest
livgivende blå himmel hver dag.

Måske jeg lige skal nævne at I går
var her 24 grader.
24 grader hviiiiiiiiiiin

Det letteste i verden er at finde fejl,
så derfor øver jeg mig dagligt i at træne
mit øje til at se skønheden i livet

Weekenden nærmere sig med hastige skridt.
Må den bringe glæde og skønhed til dit sind.
Mie

Kommentarer
  1. Marie siger:

    Det er så vigtig at se skønheden og kærligheden i livet!
    Jeg har lige været sammen med Anne i et par timer, det gjorde godt for os begge!!
    Hun er en super dejlig pige.

  2. Madame siger:

    Kære Mie, det var smukt at læse – ja, vi skal hver dag øve os i at se det smukke i livet.
    Tænk at I har 24 grader – hvor lyder det skønt! Her har vi haft 12 grader et par dage og det var til at blive helt euforisk af 😉
    Ønsker dig en smuk og kærlig dag!

  3. Kære Marie og Madame,

    Ønsker også jer to en smuk og kærlig dag.

    Madame desværre er solen og den gode varme gået væk igen, men mon ikke snart den kommer igen………..

Skriv et svar

