Kvindelist

Posted: 19. marts 2012 in Ikke kategoriseret

Vi bor i Chartres gamle bydel og her er det dældulme ikke
nemt at få parkeringsplads, hvis man vel og mærke gerne
vil holde på den helt lovlige måde.

For et par uger siden fik jeg personligt besøg
af først en politimand og så en anden.
På den selv samme dag.
Vi har nu overvejet at gå forbi den lokale
politistation og spørge om det ikke er
muligt at købe et parkeringsbøde rabat hæfte.

I fredags var vi i Paris, og på vej hjem
kommer vi til at kører inde i den inderste
bane, som viser sig kun at være til busser.

Vi bliver stoppet af 4 motorcykel betjente.
To kører ind og holder foran os.
Vi skal nødig stikke af.
Ham der fører ordet er en af de
franskmænd som lugter langt væk af,
at udlændinge er nogen som godt må
befinde sig et andet sted.
End i Frankrig.

Claus må ud af bilen, for at finde sit kørekort.
Efter lidt tid hopper også jeg ud af bilen.

Politimanden der ikke kan lide
udlændinge, spørger mig,

“Taler du fransk?”

“Jeg taler en lille smule fransk”, svarer jeg.
Derefter rækker jeg min hånd frem mod ham,
og siger,

“Hej, jeg hedder Mie”

Der foregår tydeligvis en hel del inde i politimanden,
de andre omkring os står og små griner, men han og jeg
kikker blot cool på hinanden. Så beslutter han sig.

Han tager min hånd.

Præsentere sig og siger pænt goddag.

Derefter sender han os afsted med ønske om en
forsat god aften. Uden yderlige anmærkninger
end at vi skal forlade busbanen.

Claus kan næsten ikke vente til vi kommer ind i
bilen igen. For ved du hvad?

Inden jeg kommer ud, har politimanden lige fortalt Claus,
at han får en bøde på 90 euro.

Du kan tro jeg glæder mig til på onsdag, for der skal jeg
fortælle Isabelle – min franskunderviser, om mit lille kvindelist.
Jeg tror dældulme hun bliver stolt af mig…………….

 

Kommentarer
  1. Elsebeth siger:

    Så er det lige med at finde ud af, hvad “parkeringsbøderabathefte” hedder på fransk!! Det kan være, du også skal huske at strække hånden frem der og så stikke vedkommende et ordentligt smil – det hjælper altsammen.

  2. Marie siger:

    Godt Mie …med kvindelist kommer man langt. Det er værd at huske på!!!!

  3. Madame siger:

    Skøn historie, Mie, og det er dejligt at læse, at man kommer langt med venlighed og kvindelist 🙂
    Ønsker dig en dejlig dag nede sydpå!

  4. Kære Elsebeth,

    Jeg tror desværre dette kvindelist tricks kun gælder den ene gang. SUK. Men jeg har vel altid lov at forsøge igen…….

    Ja, kære damer et kvindelist i ny og næ kan være godt at huske på, at det kan bidrage med god bonus

    Ønsker jer alle tre en god og kærlig dag

Skriv et svar

