Når foråret slår igennem

Posted: 23. marts 2012 in Ikke kategoriseret

Kender du det, at dine skuldre igennem længere
tid på det nærmeste har hægtet sig fast på ørene?

Sådan har det været for mine skuldre
igennem de sidste måneder

Torsdag aften var det slut

Helt fysisk kunne jeg mærke
at de kom ned på plads

Jeg er ligesom blevet lettere

Kan trække mit vejr

Igen

Det føles dældulme dejligt

For ved du hvad?

Jeg er så godt som færdig
med at skrive min
eksamensopgave

Der er godt nok den lille detalje,
at jeg skal have vejledning i dag.

Min vejleder har været så venlig
at advisere mig om, at det jeg
har skrevet ikke er helt

Håbløst

På søndag får jeg igen besøg.
Det skal jeg nyde uden et eneste
sekunds dårlig samvittighed
over, at jeg ikke sidder med
næsen dybt begravet i min opgave

Foråret er for alvor kommet
til Chartres

Det er ved at springe ud

Inde i mig

Må din weekend være på den gode måde,
og dit forår give genskær af kreativitet og
inspirerende dage. Til dig.
Mie

 

Kommentarer
  1. Madame siger:

    Hvor er det dejligt for dig, at du er færdig med at skrive din eksamensopgave! Skønt også at din vejleder er tilfreds. Ha’ en rigtig god weekend, Mie – her oppe i Københavnsområdet skal vi holde blogtræf på søndag, og jeg er så spændt 🙂

  2. Marie siger:

    Færdig med opgaven, hvor dejligt. Så kan du nyde det franske forår for alvor. Åh, hvor gad jeg godt, men det bliver ikke i år.
    Jeg har lige fået de smukkeste billeder af blomstrende mandeltræer fra min halvkusine…dansk men bosat nu igennem 25 år i det franske. Billederne var fra Vinsobres, hvor de har deres sommersted.

  3. Kære søde damer,

    Som I kan læse i dagens indlæg har jeg lige et par rettelser, inden jeg får sætter det sidste punktum.

    Marie, du kan forvente at modtage et eksemplar af opgaven omkring påske.

    Hvor lyder det skønt både med blomstrende mandeltræer og blogtræf. Her står kirsebærtræerne allerede i fuld flor. Et smukt og livgivende syn.

    Håber I begge to har haft en god weekend

Skriv et svar

