Når træerne ikke vokser helt ind i himlen

Posted: 26. marts 2012 in Ikke kategoriseret

Som skrevet i fredags er jeg i gang med at
ligge sidste hånd på mit afgangsprojekt
på en diplom uddannelse om udsatte
børn, unge og familier

Jeg havde vejledning i fredags

Det gik godt

Jeg var næsten ved at tude, da hun
synes min analyse er god.
Jeg har på det nærmeste revet
håret ud af mig selv,
for at få taget hul på den.

Når træerne alligevel ikke sådan vokser
ind i min himmel.
Så er det fordi, jeg er gift
med verdens klogeste mand,
hvis du spørg mig.
Han er i gang med at læse
min opgave for første gang.
Her er hans kommentarer,
“hvad mener du med den

Hypotese

Husk nu kommaerne

Og endelserne

Ikke alle de fyld ord

Væk med prosaen”

Blablablaaaaaaaaaaaa

“Hvorfor er det egentligt at fagstof
skal være så tungt og tørt,
at man ikke engang må tilsætte
en knivspids prosa?”, spørg jeg.

“Sådan er det bare.”, svare han.

Nu overvejer jeg så, om jeg skal sætte
min påskeferie på højkant eller blot
kaste tre – fire håndfulde kommaer ind
i opgaven, så kan censor sætte kommaerne
lige præcis der hvor de ønsker dem…………..

SUK

Når nu jeg ikke helt har fået øje
på træerne i himlen,
så er det da heldigt,
at jeg i det mindste kan få
øje på dem her

Kommentarer
  1. Madame siger:

    Hvor er det dejligt at læse, at din vejledning gik godt, Mie! jeg tror altid, det er sådan, at først skriver man løs, og så kommer en fase, hvor man finpudser sit sprog og grammatikken. Pøj pøj med det, og dit særkende er jo poesien, så behold endelig lidt af den i dit afgangsprojekt!

  2. Lene Kj. siger:

    Sæt du blot en portion ,,,,,,,, til fri afbenyttelse 🙂
    og hold påskeFERIE.

  3. Eva Maria Nielsen siger:

    Hej igen. Sol Stein har i sin bog “on writing” helt til sidst et kapitel om at skrive gribende fagliteratur. Dette afsnit er altid inspirerende for mig. Fagliteratur bør ikke være kedelig, sel vom der ikke er tale om prosa…. Her er linken: http://www.amazon.com/Stein-Writing-Successful-Techniques-Strategies/dp/0312254210/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1332747665&sr=8-1
    God arbejdslyst,

    Eva Maria

  4. livsmod siger:

    Hvor er det bare et smukt og idyllisk billede!

    Da jeg i sin tid skrev speciale, havde jeg ikke tiden til at gennemskrive og sætte de rette kommaer og fjerne diverse ‘horeunger’ og andet skrald der lister sig ind i et stort dokument. Skulle jeg kunne gøre det om, så ved jeg i dag at jeg ville havde været tættere på et 10 tal, hvis jeg havde.. Så som så meget andet, kommer det vel an på hvad slutresultatet skal være?

    Rigtig god arbejslyst, der er en fabelagtig tilfredsstillelse i at blive færdig med noget så stort! (savner i et kort øjeblik livet som studerende, fordybelsen og opdagelserne 😉

  5. Kære skønne damer,

    TAK for alle jeres kommentarer.

    Indtil i morgen har jeg veninde besøg, og derefter vil jeg glæde mig til at læse Eva Marias anbefaling. Da min deadline er inden maj, har jeg forhåbentlig tid nok til både påskeferie og få skrevet de sidste finesser, for hvor har du ret Livsmod det er fabelagtigt stort at blive færdig med sådan en opgave. Tilfredsstillelsen vil først være fuldendt for mig, når jeg ved helt inderste ind, at jeg har rettet hvad jeg har formået, og gjort mit aller aller bedste………..

    Må din dag være fuld af sol og varme
    Mie

  6. Tina siger:

    Se jeg er jo så heldig og privilligeret, at jeg fik lov til at læse dine ord – og du er helt sikkert godt på vej med den opgave 🙂
    Og hvis det bliver tungt, så er det himmelsk, at du kan stille dig i dit vindue og kikke over på kirken og tænke, at alt værdifuldt arbejde kræver sved, fokus og arkuratesse – nøjagtig som de 600 mænd, der byggede kirken må have tænkt.

    God skrivelyst 🙂

Skriv et svar

