Når noget rammer………….

Posted: 9. april 2012 in Ikke kategoriseret

Her i påsken oplevede jeg pludselig,
mig selv, i en facebook debat.
Den første af slagsen.
For mig.

Jeg blev ramt

Mærkede min retfærdighedssans på barrikaderne.
Så meget at jeg fik lyst til at skabe åbenlys debat.
Ruske i folket.
Og gøre noget.

Jeg var rasende på mine fagfæller

Og det danske samfund

Da jeg erfarede, at der tilsyneladende
ikke engang var en lille samfundsdebat

Mine tanker kørte løbsk,
og mit hjerte bankede.

Ja, og så undrede jeg mig så højlydt
at jeg blev opfordret til at skrive en
kronik og/eller blive gæsteblogger.

Så blev jeg både glad

Og bange

Glad for anerkendelse af, at jeg
måske kan bidrage med en vinkel
der kan sætte refleksion i gang,
hos andre end mig selv!

Bange for det selv samme, for
hvem tror jeg egentligt lige jeg er……….

I mellemtiden er jeg kommet til at
tænke på noget.
Noget vigtigt.

Under min uddannelse til psykoterapeut,
havde jeg en anden klog underviser.
Jesper, hedder han.
Engang til undervisningen var jeg også
blevet ramt i min retfærdighedssans i
forhold til et andet menneskes situation.
Jeg var godt oppe på barrikaderne for
hendes sag.

Jesper lyttede meget tålmodigt til mig.
Længe.
Hvorefter han i bedste terapeutiske stil,
sagde noget i denne retning
“Jeg bliver meget optaget af al den energi
du ligger for dagen. For en anden. Jeg sidder her
og tænker på er det noget du kender til. Hos dig selv?” 

BUM

På den måde kom der en hel naturlig pause.
I min talestrøm.
Dengang.

Nu sidder jeg så her, mange år efter
og kommer i tanke om Jespers kloge ord.

Når nu jeg bliver ramt så hårdt i hjertet,
er der så noget om snakken?
Noget jeg lige skal kikke på.
Igen???

Kommentarer
  1. Madame siger:

    Det var spændende, Mie – jeg har ikke tænkt over det før, men tror det må være rigtigt, at når vi lægger meget energi for dagen, skyldes det, at vi kender sagen fra os selv. Meget tankevækkende! Og rigtig flot at du er blevet opfordret til at skrive en kronik og være gæsteblogger.
    Ønsker dig en skøn 2. påskedag ♥

Skriv et svar

