Livets skrøbelighed

Posted: 11. april 2012 in Ikke kategoriseret

Når man som os er langt væk fra ens
oprindelige netværk, så er det dældulme
godt, at finde sig en ven. I det nye.

Sådan en har vi.
En rigtig god og kær ven.
Som både Claus og jeg,
holder meget af at være
sammen med.

I sidste uge, var han igennem en
lidt kompliceret tandoperation.
I går var han tæt på at dø.
I dag ligger han i respirator,
og skal efter sigende være
uden for livsfare. Igen.

At få døden så tæt og pludselig
ind på livet, ryster perspektiverne
en anelse på plads.

Det får mig til at tænke på

Livets endelighed

Vigtigheden af indholdet jeg putter i livet

Ingen kender dagen

Og vejen

Livet er skrøbelig, og kan slutte
fra det ene sekund til det andet.

Jeg glæder mig til, at se min
kære ven i øjnene. Igen.
Jeg vil ikke undlade at fortælle ham,
hvor dejligt et menneske, jeg
synes han er. Hvor glad jeg
er for at kende ham.

Jeg glæder mig til, at vi sammen
skal snakke alvor, grine og
glædes over livet.
Skåle for livet.
Fællesskabet.
Og hinanden.
Nyde øjeblikket.

Ingen ved hvornår klokken
ringer til afgang, og omend
vi er klar eller ej, skal herfra.
Jeg vil øve mig endnu mere end før
på ikke at gemme til natten.

I disse dage bærer jeg livets skrøbelighed med mig,
og mærker taknemmeligheden over alle
velsignelserne i mit liv.
Blandt andet venskabet med min ven…………..

 

Kommentarer
  1. Madame siger:

    Åh, hvor er det smukt formuleret – og så sandt! Vi skal påskønne hver eneste dag. Hvilken lykke at din ven lever …
    Tanker til dig!

  2. livsmod siger:

    Min første tanke var at sende dig et kram og sige åhh, sikke noget L…. Min anden tanke var at skrive noget om livet som forudsætning for døden. Men ved du hvad, jeg bliver ved første tanke og sender dig de bedste tanker.

  3. Tak for tanker, omsorg og kram til jer begge to

Skriv et svar

