Husk aldrig at glemme………………

Posted: 11. maj 2012 in Ikke kategoriseret

Hjemme hos os er vi meget begejstret for at se danske film.

For et par uger siden, så vi Hvidestengruppen.
Det var noget af en våd omgang,
hvor jeg anstrengte mig for at hulke uden lyd!

Jeg kan roligt sige, at jeg var meget stille,
da jeg forlod biografen.
Det er længe siden, at jeg har set så stærk en film.

Godt at blive mindet om historien.
En historie som indeholder al for meget
død uden grund. En død der ikke blot ramte
Hvidstengruppen og andre modige og taprer danskere.
Døden ramte menneskeheden i en helt igennem ond,
rædselsfuld og meningsløs udgave!

Ud over byens sammenhold, fælleskab, loyalitet,
kampene og støtten side om side, var noget af det
der rørte mig dybt i filmen deres uselviskhed,
samhørighed og nærværende kærlighed,
som familien havde til hinanden.
En kærlighed der overgik alt. En kærlighed der rakte langt
ud over meningsløshed og langt ind i døden!

Hvidstengruppen minder mig om vigtigheden af at huske aldrig at glemme.…………

Kommentarer
  1. Madame siger:

    Hvor har du ret – det er vigtigt aldrig at glemme! Jeg ved ikke helt, om jeg tør se filmen, men jeg kender historien. Har netop læst ‘Wienerbørn’, som også handler om 2. verdenskrig og dens gru. Jeg ønsker mig fred i verden …

  2. Marie siger:

    De første fire år af mit ægteskab kørte jeg hver dag forbi Hvidsten Kro, da jeg boede i området. Især på vejen hjemad gav det stærke følelser, for da passerede vi tæt forbi mindestenen over Hvidstengruppen.
    Hvidsten Kro er i dag blevet noget af et tilløbsstykke, vi kørte forleden dag forbi på en ganske almindelig hverdag, der var ikke et bord ledigt.
    Filmen har jeg endnu tilgode….men den skal ses.

  3. Kan kun på det varmeste anbefale at se filmen. Husk dog at medbringe rigeligt med servietter, hvis I lige som jeg har et følsomt hjerte……….

    Så vidt jeg ved, har jeg aldrig selv besøgt Hvidsten Kro, men det lyder til at være et besøg værd.

    God mors dag, til jer begge to,
    Kh Mie

Skriv et svar

