Champangebrus……….

Posted: 21. maj 2012 in Ikke kategoriseret

Naturen på Champange ruten er storslået.
Smukt frodigt og med et væld af farver.
Ja, selv strækningen på motorvejen kan være smuk.
Noget af en anden farverig oplevelse, end da vi var
i Kina, og ALT ALTID havde et støvet gråt touch.

Alle husene i champange er champangefarvet.
Det var dældulme ikke let at få lov til at se
en champange produktion og en champange kælder,
selvom der står vidt og bredt om det i guide bøgerne.

Heldigvis var der til sidst en flink champange familie der
forbarmede sig over os. De havde tid, lyst og overskud
til at gøre noget særligt ud af os. Så vi fik set hele mollivitten
og hørt familie historien, hvor den femte generation var tæt
på at fødes ind i champange slægten.

Jeg lovede dem højt og helligt ikke at vise nogle billeder,
men det er den flotteste og reneste kælder jeg har set.
Og ikke mindst producere de boblende lækker brusende champange.

Champange skal der til en dag som i dag.
En kær veninde af mig, har fødselsdag i dag.
Hun fylder 50 år. Skøn alder!
TILLYKKE, kære Lene.

Det er også min fødselsdag i dag.
Dagen i dag skal først og fremmest
stå på eksamensforberedelse, og mon
ikke der sniger sig lidt champangebrus
ind senere på dagen……..

Jeg er tilbage her på bloggen i starten af juni.

Skål for Lene, mig, dig, livet og ikke mindst
et godt og livsnydende champangeår!

Kommentarer
  1. Madame siger:

    Kære Mie, hjertelig tillykke – jeg håber du får en dejlig fødselsdag ♥

  2. Marie siger:

    Kæreste Mie…..må du få en rigtig glad og dejlig dag i kærlighedens tegn.Tillykke med din fødselsdag, lad boblerne bruse senere på dagen.

    Det er et smukt område I har besøgt, har været der på vej til det endelige feriested flere gange.

  3. Elsebeth siger:

    Til lykke! Ja der er ikke noget som champagne. Held og lykke med din eksamen.

  4. Lene Kj. siger:

    Kære Mie.
    Et STORT, varmt og forsinket, men lige velment tillykke med dagen i går. Ja, i DK står syrenerne i fuld flor. Vi ved jo at de kommer, når det nærmer sig “vores dag”🙂.
    Glæder mig til at gense dig i DK – snart….

  5. livsmod siger:

    Tillykke med fødselsdagen! Der er virkelig ting der er værd at fejre med champagne!

    Det vennepar jeg kender og besøger så snart jeg kan i Paris, har et lækkert forhold til netop de boblende dråber. Meget fejres med Champagne og min ankomst også. Men herhjemme drikker jeg aldrig de bobler, men jeg nyder dem når jeg lander i Paris.

    Du giver lyst til at se mere Frankrig!

  6. Tak til alle jer kære damer, ønsker jer en smilende og kærlig dag

Skriv et svar

