Se mennesket i øjnene. Tak.

Posted: 7. juni 2012 in Ikke kategoriseret

Faktisk ville jeg slet ikke skrive om Amysagen i dag.

Overhovedet ikke.

Så fik jeg læst dette i dagens net politiken.dk

Uhadada……………..

Jeg ved godt, at det er unuanceret kun at forholde sig
til mediernes skriveri, hvis du læser mine kommentarer under
her, vil du vide, at jeg hellere end gerne ville sidde
med næsen i alle akterne. Og blive meget meget klogere.

Adrenalinen får mig til tasterne i dag, for hvordan i himlens navn
kan Næstved kommune finde på, at handle som DE har gjort på en
vurdering fra en psykolog, som ALDRIG har mødt Amy???

Jo, jo jeg ved godt at det ikke er alle forundt at læse til psykolog.
Man skal både være

Klog

God til engelsk

Og matematik

Og have et helt igennem overdådigt gennemsnit

Blot for at komme i betragtning til
at være særlig udvalgt.

Derudover skal man studere i tæt på 100 år,
skrive en masse opgaver og læse en masse teori.

Alt sammen meget meget fint.
Og sikkert også meget fornuftigt. Og klogt.

Hvad med mennesket……….

Hvor er mennesket henne?

Hvad skal vi med fine teorier, hvis vi ikke
kan se dem i sammenhæng med det menneske,
vi ønsker skal passe fint ind i vores teorier?

Fra mit perspektiv er det mennesket det handler om.

Starter det ikke med at spørge det menneske, vil vil vurdere på,
hvordan det er at være sig?????

Vær sød at se mennesket i øjnene.

TAK

Pssttt: Er en ledende psykolog fra Næstveds egen specielle behandlings institution
den rette til at fortage vurdering af hvad der er bedst for Amy?

Pssstttt: Hvad mener han mon med “tidligt skadet”?
Med sådan en etiket vil man så være skadet resten af livet???

Pssssttttt: Hvad f****n mener han med, “Hun har brug for at være på et opholdssted, hvor der er et mere distanceret og professionelt« forhold til de voksne, der omgiver hende.”???
 Har han mon sprunget afsnittet om tilknytningsteorier over? Og ikke mindst vigtigheden af, at skabe en sund tilknytning til et andet menneske????

Er der andre end mig der bliver rasende………..

Kommentarer
  1. Madame siger:

    Ja, der er andre end dig, der bliver rasende – jeg mangler ord for, hvad jeg føler. Det er helt ufatteligt …
    Men godt at sagen kommer frem, så den kan få konsekvenser!

  2. Vred, frustreret og målløs….jeg mangler ord og fatter ikke, at vi ikke magter at gøre det bedre og mere professionelt.

  3. Kære Madame og Eva Maria,

    Også jeg mangler ord i denne sag.
    Derudover kommer jeg også til at
    bruge nogle ord, som normalt ikke
    er en del af mit ordforråd………

    Sender kærlige tanker,
    Mie

Skriv et svar

