Hvad hjernen ikke rummer……..

Posted: 11. juni 2012 in Ikke kategoriseret

Det der med at være udstyret med et indre kort
og en rader af N S Ø V, er bestemt ikke alle forundt.
I hvert tilfælde ikke en som mig. Derfor føler
jeg mig også overbevist om, at dengang Gud
delte fine kraks kort ud, må jeg havde stået sidst i køen.
Der var der ingen tilbage til mig.

Chartre er en ualmindelig smuk by, med lange flodløb
og smuk grøn natur. Den indbyder til lange gå turer.
Nu hvor jeg ikke længere hænger i dyb opgaveskrivning
udfordre jeg mig selv, til at bevæge mig lidt mere end tidligere.

Sådan nogle vane skift skal en som jeg være påpasselig med.
Bedst som jeg går der, og synes jeg har dældulme styr
på det, så er jeg faret vild. Jeg mener det. Helt seriøst.

I forlængelse af min daglige gåtur, skal jeg blot gå lidt længere,
så kommer jeg til det smukkeste område med en stor sø.
Claus og jeg har gået der flere gange. Sammen.
I sidste uge besluttede jeg mig for at nuppe turen rundt om søen.
Alene.

Det startede også meget godt. Jeg gik frejdigt afsted.
Fandt dog ret hurtigt ud af, at det ikke var helt rigtigt.
Gik tilbage. Forsøgte mig lidt af en anden vej.
Det duede heller ikke rigtig så besluttede mig for,
at jeg ville droppe projektet. Og gå hjem.
Til min trygge og sikre base.

Så var det at det pludselig gik op for mig, at jeg ikke
kunne huske, om jeg var gået til højre. Eller venstre.
Kom oppe fra trapperne. Eller var drejet om hjørnet.

Jo, jo jeg fandt hjem. Efter en del kilometer i mine
ben og en ydmyg spørgen om vej.

Hvad stiller jeg op med en hjerne som min?
Der ikke har hukommelses kapacitet til vejretning.
I virkeligheden burde jeg altid bære rundt
på et stort skilt om maven, når jeg færdes alene.

Jeg hedder Mie,
er jeg faret vild,
så ring til………

Kommentarer
  1. Madame siger:

    Åh, godt du fandt hjem, men det må ikke have været sjovt. Du skulle jo næsten have en lille gps med dig, når du går ud. Jeg har en veninde, der har det som dig, og det er vist ret almindeligt.

  2. livsmod siger:

    Jeg elsker også google maps på min iPhone! Selvom jeg faktisk er den stærke i at finde rundt og hen her i familien.

    Nogle gange er det dejligt at fare lidt vild, gå væk fra hovedvejen og se hvad der kommer.

    Når vi tager til USA til august, så er både svigermor og husbond udstyret med et lille lamineret kort hvor der står: Kør mig venligst til hotellet, på 24. gade😀

  3. Hvor er jeg uendelig glad for at læse, at jeg ikke er den eneste i hele denne verden der nogen gange næsten kan blive helt væk! TAK

Skriv et svar

