Når fodfæstet ryger udenfor comfort zonen

Posted: 12. juni 2012 in Ikke kategoriseret

I går skrev jeg om mine evner til at finde vej,
eller nærmere mangel på samme.

Det har fået mig til at tænke over, hvor vigtig
min comfort zone er i livet. Når livet går sin
daglige gang, så er alt fint og godt.
En sikker base skaber tryghed og mening.

Det er derimod en hel anden snak,
når livet på en eller anden vis ryster
i eksistensen. Og foden famler lidt
for at finde sikker grund. Igen.

At ryge udenfor sin comfort zone kan skabe
en form for tomrum.

Nogen vil mene, at jeg har et helt
igennem luksus problem, når jeg
skriver at mit liv som medflytter
nogen gange virker som et tomrum.

Nogen gange har jeg svært ved,
at finde mit fodfæste i livet som
medflytter.

Lige nu mærker jeg snerten af
tomrummet. For efter i flere
måneder at havde været godt
og grundigt fordybet i mit
projekt, står jeg igen med
oceaner af tid. Tid som jeg
skal fylde ud med ny mening.

Mening er ikke noget der findes
på en eftermiddag.

Derfor er det godt at huske på
vismandens ord
“At vove er at miste
fodfæste for en stund.
Ikke at vove
er at miste livet.”

Søren Kierkegaard

Kommentarer
  1. Louise siger:

    Kære Mie,
    Ja, det er muligvis et luksusproblem i nogens øjne men ikke desto mindre et problem. Dit problem lige her og nu. Luksus eller ej. Mit råd: vær med det, vær i det. Så skal der nok komme gode råd og ideer fra dig selv om, hvad tomrummet skal fyldes ud med. Kh Louise

  2. Madame siger:

    Søren Kierkegaard er fyldt med ord, vi kan tage med os i livet – jeg forstår dig så godt, Mie, selv om jeg aldrig har været medflytter. Men andre tomrum dukker op – fx når ens barn flytter hjemmefra, eller når man mister sine forældre. Hver gang gælder det om at finde et nyt og meningsfyldt fodfæste. Kærlige tanker til dig …

Skriv et svar

