En god dag

Posted: 14. juni 2012 in Ikke kategoriseret

Jeg synes dældulme det var svært at komme ud
af dynerne i dag. Indrømmet jeg drak et glas
rødvin for meget. I går. Derfor er den friske
franske luft særlig livgivende for mig i dag.

I går var vi en hel hale af danskere der for
forvildet rundt for at se den danske kamp.
En af caferne lige ved os, havde netop om
morgnen forbarmede sig og købt adgang
til den fodboldkanal, hvor de danske kampe spilles.

Til gengæld gav vi god underholdning, og viste
os fra den yderst pæne side overfor en gæst fra
Portugal.  Hun kaldte os de ulykkelige, hvilket
udløste omsorg fra franskmændene. Til os.

Da vi gik videre ud i nattelivet, fik vi et par
opstemte ord med på vejen
“Jeg elsker dig.”
Lyder dældulme sødt med fransk accent.

I dette nu står der et kor uden for mit vindue.
Under en af kirkens smukke mægtige buer.
De synger amen og halleluja. Fuglene
kvidre lystigt til.

Det kan kun blive en god dag…………..

Kommentarer
  1. Madame siger:

    Det lyder som om, du havde en festlig aften🙂 Jeg følger ikke med i fodbold, så jeg ved ikke, hvordan det er gået for det danske hold …

    • Kære Madame,

      Bestemt ikke fordi jeg skal gøre mig klog på det med fodbold, eller for den sags skyld anden sport. Danmark tabte mod Portugal i onsdag, men efter sigende klarede de sig bedre end forventet.
      På søndag skal de spille mod Tyskland, og hvis de taber, hvilket vist nok forventes, så er de ude. Med mindre der sker mirakler ligesom med håndbold mændene………….

Skriv et svar

