Smidig. Smuk. Stærk. Sej.

Posted: 16. juni 2012 in Ikke kategoriseret

For 14 dage siden blev Mike, af Dansk Brydeforbund
udnævnt som årets leder. I dag fylder han 24 år.
Stort tillykke. Dældulme godt kæmpet.
Da jeg ikke lige er i nærmiljøet, og kan diske op
med lækker mad og stjernekaster, stiller jeg i stedet

7 friske spørgsmål til chef brydetræner – Mike

Hvad er brydning?
Brydning er en ikke voldelig kontaktsport.
To personer bryder sammen, og det gælder
om at få modstanderens skuldrer i madrassen.

Bliver man ofte skadet i brydning?
Nej, brydning er en af de sportsgrene, hvor
der sker færrest skader. Med andre ord
er der større sandsynlighed for langt flere
og langvarige skader ved boldspil som
eksempelvis fod- og håndbold.

Hvilke kropsdele får jeg trænet i brydning?
I brydning får du trænet hele kroppen.
En bryder er stærk, atletisk, smidig, hurtig
og har en god balance evne.
En bryder er ALT!

Får jeg andet end en flot krop ud af at gå til brydning?
I Roskilde Brydeklub betyder fælleskabet utroligt meget.
Vi tror på vigtigheden af at skabe relationer på kryds
og tværs af livsværdier og religioner. Derfor bruger vi
meget tid på at være sammen uden for træningen i
form af fællesspisning, videoaftener, sove sammen i
klubben før stævner, overlevelsesture og andet.
Forældrene er også en aktiv del af klubben, og der er
altid mulighed for en kop kaffe og en snak udenfor madrassen!

Er brydning kun for seje drenge?
Nej, brydning er for ALLE. Også piger.
Brydning er fra tre år og opefter. I
øjeblikket har vi tre forskellige hold med mulighed
for træning tre gange om ugen. Roskilde brydeklub
har igennem mange år skabt gode resultater, og
landsholdsbryder Martin Lorentzen er oplært og
medlem af Roskilde brydeklub.

Hvad koster det?
Den første måned er en prøvemåned og dermed
GRATIS. Derefter er kontingenten kun på 50 kroner
om måneden, takket være Roskilde Brydeklubs aktive
deltagelse på Roskilde Festival.

Hvad betyder brydning for dig?
Jeg har selv gået til brydning, siden jeg var omkring
10 år. I brydeklubben har jeg som dreng fået lov til at
være den, jeg er, med en god portion livlighed og frisk
energi. Det er igennem brydningen, jeg har fået livslange
venskaber. Derudover har min egen brydetræner
betydet meget for mig i mit liv, og den dag i dag er han en
af de voksne mennesker, som forsat betyder noget for mig.

Når jeg vælger at bruge så meget af min fritid i klubben,
så er det fordi jeg gerne vil give andre børn den mulighed,
som jeg selv har fået!

BONUS info:
Som mor (ja, det er mig der er den STOLTE mor)
har Roskilde Brydeklub også haft en stor betydning.
Brydeklubben har været med til at mindske mine bekymringer
om det vilde natteliv for en teenager. Der er ikke plads til seriøs
sport og vilde fester på en og samme tid!

Ansvarlighed. Selvstændighed. Deltage aktivt i fællesskabet.
Give en hjælpende hånd. Yde sit yderste. Tro på sig selv. Disciplin.
Være den man er. Livslange og uerstattelige venskaber
er nogen af de ting, jeg oplever min søn blandt andet er blevet
styrket i via Roskilde Brydeklub.

Vil du vide mere kan du kontakte Mike på +45 2844 7612.
Mike tager også gerne ud på skoler, fritidsklubber,
børnehaver og lignende for at fortælle og vise, hvad brydning er.

Eller endnu bedre

Tag dit barn, barnebarn eller lån et barn og kik forbi
Eriksvej 21, 4000 Roskilde
DU VIL IKKE FORTRYDE DET…………..

ROSKILDE BRYDEKLUB

AKTIV TRÆNING FOR ALLE – TRAIN HARD FIGHT EASY!

GÅ TIL BRYDNING DET ER SEJT!!! 

Kommentarer
  1. Madame siger:

    Det lyder som en sportsgren, der gør smidig, smuk, stærk og sej, Mie – jeg kender slet ikke noget til brydning. Udspring har været min sport som ung. Ha’ en dejlig weekend!

  2. Marie siger:

    Stort og varmt tillykke med din søn, Mie.
    Så ved jeg noget om bryding. En sport jeg ved min far dyrkede i ungdommen.

  3. livsmod siger:

    at være frivillig træner og leder er virkelig et hårdt, men givende arbejde! Stor cado til din søn for at gør og være netop det!!

    • Tak for jeres kommentar.

      Madam, udspring. Wow. Selv var jeg, når det kom til motion en der altid forsøgte at springe over hvor gæret var lavest………..

      Marie, jeg har en fornemmelse af, at brydning var mere almindeligt, da din far var ung. Jeg har set billeder af brydere fra den gang, hvilket er sjovt. Hvis der findes en lokal brydeklub der, hvor din far gik til brydning, kan du være heldig at finde billeder af ham!

      Min søn og flere af hans gode venner, gør et kæmpe arbejde for at brydning om ikke andet bliver en kendt sportsgren i Roskilde. Som du så rigtigt skriver livsmod, så er det både et hårdt og givende arbejde. Jeg er dældulme så stolt over at kende de kære unge mænd, som bruger så meget af deres ungdom og tid på andre børn og unge.

      Ønsker jer alle tre en god og kærlig dag,
      Mie

Skriv et svar

