Vende hovedet i en anden retning……….

Posted: 19. juni 2012 in Ikke kategoriseret

På en måde er jeg lykkelig over, at jeg ikke sådan lige kan
følge med i den danske TV-avis.

Faktisk synes jeg det er så rigeligt, at have muligheden
for at blive opdateret via net aviserne.
Der går stort set ikke en dag, uden at
der bliver opdaget endnu et barn,
som igennem mange år er seksuelt misbrugt eller
på anden måde omsorgssvigtet af sine forældre.

Og samfundet.
Får jeg lyst til at skrive.

Er vi berøringsangste i Danmark?

Går vi med skyklapper?

Eller er det hele så usynligt,
at ingen i omverden aner uråd?

Hvad foregår der?

Gør nogen noget?

Kan jeg gøre noget…………….

Imens jeg stiller mig selv disse reflekterende spørgsmål,
på min daglige morgen tur. Så er jeg dybt taknemmelig over,
at jeg også har mulighed for at vende mit hoved i en anden retning,
og erfare at livet også byder på andet end store socialeproblemer

 

 

Kommentarer
  1. Madame siger:

    Ja, det er frygteligt at læse, Mie, og man har brug for også at vende hovedet i en anden retning og se lidt af det smukke ved livet. Jeg spørger mig selv, om disse overgreb altid har fundet sted, men at det nu er kommet i mediernes søgelys.

    • Kære Madame,

      Ja, det er en meget interessant tanke, om overgrebene er blevet mere synlige nu. For lur mig om de voksne der har overgreb mod børn ikke selv engang har været udsat for et eller andet slemt………

      Ønsker dig en god dag, kære Madame

Skriv et svar

