Jeg er en flash mobber…………….

Posted: 22. juni 2012 in Ikke kategoriseret

I går aftes var jeg invitret med til at flash mobbe på byens torv.
For mig krævede det mod at deltage.
Og dældulme om ikke jeg gjorde det.

Måske har du, som jeg, aldrig tidligere hørt om fænomenet flash mob?
Flash mob er en gruppe mennesker, som pludselig samles på
et offentligt sted og sammen laver en handling og derefter skilles igen.

I går blev midsommeren skudt igang her i Chartres.
Det blev fejret med musik og liv i gader og stræder.
Og så var der os, fra Massaro danskeskole.
Cirka 200 børn, unge, ældre, mænd, kvinder.
Og mig. Som også er en slags kvinde,
omend i en mere danish dynamite udgave.

I sådan cirka 3 1/2 minut.
Troede jeg.
Dansede vi en bestemt latino dans.
Og så nuppede vi lige nogle flere,
så det var bare med at følge med.

Vi havde alle hvidt tøj på,
hvilket forøvrigt passer smukt til min
meget hvide teint!

Selvom DK ikke længere er en del af
den fodbold der bliver spillet for tiden,
så kan jeg vil godt være lidt red and white.
Så jeg suplerede mit hvide look
med en enkel rød lak.

Det var dældulme sjovt.
Det der flash mob.
Selvom om jeg endnu ikke har en eneste
fransk ven, så følte jeg som om,
at jeg er en af del af noget.
En af os der bor her i Chartres.
Og ikke mindst en der er så heldige,
at blive undervist af disse smukke vrikkende mænd.

Tror du lige der blev pigehvinet af dem,
da de hoppede op på scenen………..

Claus tog billeder og holdte tøj.
Han skulle ikke nyde noget af at være med.
Tilgengæld er han med i byens løb i morgen.
Det skal jeg dældulme ikke nyde noget af.
Der kan jeg jo risikere at komme til at svede………..

Kommentarer
  1. Madame siger:

    Det må have været en fantastisk oplevelse, Mie. Ved du, om man kan finde flashmop’en som en video på nettet?

    • Kære Madame,

      Det hele blev optaget, så jeg er ret sikker på, at det kommer på youtube, men ved ikke hvornår.

      Hvis du googler youtube flash mob latino Chartres, så kommer du frem til en video, hvor du kan se dansen, og mine to meget charmerende danseundervisere……………

      God weekend

Skriv et svar

