Tanker fra en kvinde……..

Posted: 28. juni 2012 in Ikke kategoriseret

Når man som jeg befinder sig uden for de danske grænser,
så er det en stor glæde, at teknikken er så veludviklet.
Det er ingen sag at have kontakt til familie og venner
hjemme i Danmark. Eller for den sags skyld være lidt
opdateret på de danske nyheder. Blandt andet kan jeg
her i Frankrig høre radioavis på præcis samme klokkeslet,
som du kan hjemme i DK.
Det er da fantastisk………………..

Forleden hørte jeg, at der for 50 år siden var fire
timers forskel på mænd og kvinders arbejde i hjemmet.
Naturlivis var det kvinden der bidragede med de fire timer.
I dag er der 45 minutters forskel. Om dagen.
Stadigvæk med kvinden som topscore!

Hmmmm 3 timer og 15 minutter er hvad vi har drevet
den til på 50 år.

Er det godt?

Skidt?

Er det ligestilling?

Betyder det at mænds arbejde er mere værdifuldt end kvinders?

Mænds tid er mere værd?

Eller hvad betyder det egentligt?

Min mand har sagt ja til at gifte sig med en
der har feminististisk blod i årene. Tilgengæld har jeg
sagt ja til at gifte mig med den mest ukomplicerede mand,
du kan forestille dig!
Han er dældulme så nem at gøre tilfreds.
Ingen brun sovs, fedt eller
timelangemadlavning til ham.
Nej, en tør makrelmad kan simpelhen gøre ham så
HAPPY

Og om skjorten er fuldstændig glat strøget,
skidt ny pyt med det. Det vigtigste for ham er,
at jeg skaber mig en dag, jeg kan se i øjnene!

Alligevel glæder jeg mig VILDT til jeg blot har et
arbejde, som jeg skal tage mig af!

Så er det jeg tænker, er jeg naiv eller hvad?
For er det bare en kvinde ting, det der med
at være den der hele tiden er et skridt foran
når det gælder hjemmefronten?

Er det noget der er så nedarvet i os kvinder, at
vi altid lige har det sidste

Touch

Overblik

Ogviskalgøredetpåminmådeagtigt =
Kvinde måden.

Hvilke tanker gør du dig………………..

Kommentarer
  1. Madame siger:

    Tankevækkende, Mie! Selv om kvinder statistisk lægger flere arbejdstimer i at holde hjemmet, gør de fleste mænd så meget andet som fx at rense tagrender og tage sig af bilens ve og vel – men det er i hvert fald vigtigt, at man taler om sine forventninger, inden man siger ja til hinanden. Min mand elsker at bage og lave mad – og de mere trivielle ting taler vi om, hvordan vi skal få gjort. I dag deler vi 60 meter hækklipning mellem os.

    • Kære Madame,
      De ting du nævner, er jeg ret overbevist om, at der er taget højde for i statistikken på tidsforbruget i hjemmet.
      Hvor er du heldig, at du har en mand som elsker at bage og lave mad. Jeg har jo selv set nogle af de skønne kreationer han har skabt, og er blevet helt sulten…….

      Du har en super god pointe. Det er så vigtigt at man får afstemt forventninger i et forhold. Da det jo er hverdagen der skal bære samlivet.

      Rigtig god hækklipning. Lyder så hyggeligt, at I gør det sammen🙂

Skriv et svar

