A touch of Roskilde………………

Posted: 13. juli 2012 in Ikke kategoriseret

I skrivende stund er endnu et Roskilde år forbi.

Roskilde Festivalen har sloganet “against drugs”.
Derfor var det også noget overraskende, at festivalen
blev skudt i gang uden overhovedet at nævne tragedien
om den 20 årig ung mænd, som døde efter indtagelse af stoffer
før official festival start.

I år 2000 skete der en tragisk ulykke under en koncert,
hvor ni mennesker blevt mast ihjel.
Til venstre for Orange scene er der en mindelund.
Ni mindre sten er omkrandset denne sten

Mange kommer forbi, og mon ikke vi alle bliver mindet om livets skrøbelighed?

 

Da jeg så ham her, så tænkte jeg, “han ligner et noget brugt eksemplar fra firserne”

Så kom jeg til at tænke på, at han faktisk har været på i næsten 40 år.
Ikke så ringe endda. Overraskende god koncert fra The Cure……….

For os var årets nyopdagelse dem her
Spillemændene hedder de. De gjorde det dældulme godt,
synes vi der blev tilbage i Gloria.
Jeg har stor respekt for dem, fordi de tydeligvis ikke går
efter hvad der er populær musik. Deres tekster er meget
eksistentielle, og deres stil minder mig om Dan Turel.
Spændende om de med deres store mod får fodfæste………..

Så var der naturligvis ham her
Mange havde købt sig særlig adgang lørdag for at opleve The Boss.
Top professionel kørte han sit show nonstop i tre timer.
Kedeligt vil nogen mene.
For mig der under min uddannelse i grammofon plader og løsdele,
har solgt en hel del “Born in USA”, var det et most at se ham.
Bruce Springsteen sluttede med “twist and shout”, og The Beatles
selv kunne ikke havde fået mere gang i festen.

Claus og mit ganske særlige hovednavn var dem her

Magtens Koridorer kan både få mig til at være politiks ukorrekt og te mig som en teenager.
Pludselig opdagede jeg mig selv skålende “Annegrethe du er en luder. Annegrethe en hesteluder”.
Dældulme utroligt………………
Så er Roskilde festen 2012 slut

 

Et nyt Roskilde år venter i horisonten.
Bon week end

Kommentarer
  1. Madame siger:

    Dejligt at du har haft en nogle skønne oplevelser, Mie! Bruce Springsteen ser lidt brugt ud, men det er fantastisk, at han stadig er på toppen.

  2. livsmod siger:

    Åh Mie du er i sandhed en SEJ dame!! Jeg jubler over at se voksne mennesker drage til Roskilde Festival. Selv tør jeg ikke, eller også er det fordi jeg er blevet for gammel til at sove i telt blandt hamrende stive og far out unge mennesker der ryger tjald af en teltpløk.

    Men et eller andet sted helt inden i, der er der en del af mig der slet ikke er for gammel og tog med dig på et spilt sekund.

  3. Kære damer,

    TAK for jeres kommetar, og kære Livsmod, også jeg er blevet al for gammel til både telt, hash og far out stive folk.
    Claus og jeg er simpelhen så heldige. Vi har et lille Noa hus, som ligger lige i festivalens baghave. Her kan vi trække os tilbage, når vi føler os for gamle. Og trætte. Trænger til bad. Eller bare en seng……
    Ja, vi er dældulme heldige. Er vi. På den måde kan vi holde ud at feste sammen med de unge. Lidt endnu…….🙂.

    Smuk dag til begge jer to kære kvinder

Skriv et svar

