Værdier som en del af fundamentet

Posted: 8. august 2012 in Ikke kategoriseret

Sikke en nyhed jeg vågnede op til her til morgen.
Pia Kjærsgaard trækker sig fra sin formandspost.

Jeg er på ingen måde tilhænger af hendes politik,
men jeg har stor respekt for hendes skarphed og i
den grad at kæmpe for sine værdier.

Værdier er så vigtige, fordi de er med til at skabe ens
fundament og ståsted i livet. Værdier siger noget om
hvad der er vigtigt for mig.
Hvem er jeg som menneske.

Jeg har ikke altid været så skarp på mine egne værdier,
som Pia Kjærsgaard.
På et tidspunkt gik det op for mig, at nogle værdier havde jeg bare
taget til mig, fordi andre synes de var gode.

Nogle af værdierne har jeg spyttet ud igen, og nye værdier er kommet til.
Mine personlige værdier har jeg integreret i mit liv,
og gjort dem til en del af mit fundament.

Hvad med dig, har du styr på hvilke værdier
der er vigtige i dit liv????

Kommentarer
  1. Elsebeth siger:

    Jeg fandt for mange år siden ud af, at principper er sådan nogle, jeg skal være villig til at æde i mig igen, når jeg indser, det er en bedre idé! Mit fundament derimod er det, jeg står på og for, så der har jeg været meget omhyggelig – de er velvalgte – de er mig.

Skriv et svar

