Når sandheden skal frem……

Posted: 13. august 2012 in Ikke kategoriseret

Som du sikkert har bemærket er der noget langt imellem mine indlæg.
For tiden.

Sandheden er at jeg er følelsesmæssigt ude at svømme.
Ja, jeg vil nærmest sige, at jeg befinder mig i en eksistentiel krise.
Et niveau noget dybere end jeg tidligere har været.
Jeg bruger en hel del energi på at finde hjem til mig selv.
Mit helt solide og helt eget stå sted.
Det stå sted hvor jeg tager mig selv alvorlig,
og ikke lader mig slå ud af hvad andre tænker, tro og mener.
Om mig.

Det sted hvor jeg kan bære at være fravalgt.
Af dem som jeg troede helt naturligt ville tilvælge mig.
Betydningsfylde mennesker.

Jeg finder min egen støtte.
Et sted jeg kan være.
Uanset hvad der sker.

Lige nu er det et svært sted jeg befinder mig.
Umådeligt svært.
Jeg er dog ved godt mod.
Har tillid til at alt er i den skønneste orden,
også selvom det trækker tænder ud.
Og har gjort det meget længe.

Eksistentielle kriser er ikke til at spøge med.
Jeg vælger at se min dybt i øjnene.
Fordi jeg ved det er bedst.
For mig.

Mit hjerte græder.
Det er et åbent sår.
Jeg puseter på det,
og passer på mig.

Jeg lever med det der er.
Præcis som det er.

Heldigvis kan jeg bevæge mig ud af det.
Væk fra min sorg.
For også skønne og livgivende ting står for døren.

Vi skal til Danmark, hvor vi skal sætte de sidste lister
og malerklatter på vores lille Noa hus.
Claus fylder 50 år, det skal fejres.
Han skal også følge sin smukke datter op af
Holmens kirkegulv. Det skal også fejres.
Og sandelig om vi ikke også skal fejre en god ven,
som skal giftes.

Så sandheden her hos mig er,
at glæder og sorger går hånd i hånd.
Begge dele er med til at stabilisere det
fundament, som jeg står på.
Det der er mig.

Jeg tager afsked med mit glansbillede, og er
i fuld gange med at skabe mit nye billede.
Af mig.

 

TAK fordi du er derude et sted. Vid du har værdi.
Husk at uanset hvad end der sker i dit liv,
så kender dit hjerte den rette vej.
For dig………

Jeg ønsker dig en livgivende, kærligheds rig, glædesfuld og smuk sommer.
Love Mie❤

Kommentarer
  1. Madame siger:

    Kære Mie, glæder og sorger går hånd i hånd, som du også skriver, og eksistentielle kriser er grundvoldsrystende. Håber du kan dvæle ved de dejlige oplevelser, som du fortæller om. Tanker til dig

  2. Eva Maria Nielsen siger:

    Kære Mie…du er i min bøn. Vid at du er elsket, uanset hvad. Jeg mener disse ord ikke letkøbt, men som en klippe, du kan bygge dit liv på. Nyd Danmark og sommeren her! Og din familie og venner.

  3. Lone Simone siger:

    Kæreste Mie.
    Jeg er ked af at høre du er “ude at svømme”, men vil også sige at med det jeg kender til dig , så er du endnu ikke gået til bunds. Du er en fighter og du kan også klare denne svømning, du er et forbillede for andre og du gør en forskel.
    Det skal du bare huske at tro på.
    Jeg sender dig en mail på denne “adresse”.
    Pas på dig og din snart “aldrende” husbond.
    Knus og tanker
    Lone

  4. Walkinrunout siger:

    Kom lige forbi din blog … helt tilfældigt og vil da lige sende dig en kærlig tanke og et smil.
    Livet kan være svært, men heldigvis også utroligt givtigt og smukt….
    Ønsker det bedste for dig.
    Knus
    Lise

  5. Lene Megan siger:

    Tusind tak fordi du deler. Jeg blev så rørt, fordi du, er jeg sikker på, rammer utrolig mange af os. Det kræver mod at skrive det, du gør, erkende det.

    Og så fandt jeg også din blog og dig og vil bare sige, at den sorg du føler, er så vigtig for den videre rejse. Og det sagde jeg også til mig selv, for jeg har også været “dér” for nylig og har ikke helt sluppet sorgens favntag, omend jeg forsøger at acceptere, blive, gennemleve. Så lidt glæde, så lidt sorg, så lidt glæde …

    At finde sin egen vej – at følge sit hjerte – det er vejen i sig selv. Også gennem modgang, mørke og ja, sorg.

    Tak for ord. Knus og gode tanker!🙂

    • Lene Kj. siger:

      LINEDANSER..

      1. Kære linedanser, udspændt
      ligger foran dig
      selve livet du fik givet
      gå nu kun din vej

      Du må turde træde ud
      hvor dit liv kun er dit
      Det briste eller bære må
      dette ene skridt

      Give fra dig hva du magter
      da ser du
      en da du nåede ud
      og danser til
      himmelens stjerneskud

      2. Kære linedanser
      hop nu ud ved siden af.
      Se dig danser bare sanse
      gøre hvad du ka’.

      Være én, med én iblandt.
      Og mødes så du gror.
      Ja vent dig meget fra den kant;
      Denne er din jord!

      Tro mig når jeg siger til dig
      det største – det ser man kun i det små.
      Og kigger du opad er himlen blå.

      3. Kære linedanser, ser du
      livet er et net,
      øjeblikke tro blot ikke
      dansen kun er let.

      Og en dag gør livet ondt
      det ved jeg at det vil.
      For livet er et liv på trods
      smerten hører til.

      Ud af sorgen vokser lykken,
      og livet i påskens evige fest.
      De stærkeste rødder har træ’r i blæst.

      4. Line danser – vælge livet
      hvilken er din vej?
      Følge hjertet uforfærdet
      Sige ja og nej.

      Verden spørger tit hvordan
      og alt for lidt hvorfor.
      Der er så mange ting man kan
      – stå for det DU tror!

      Gid du aldrig mister modet,
      og lader det onde uimodsagt.
      Når viljen befries, – da faldet magt.

      5. Linedanser i det høje
      dans vidunderligt!
      For det næste er det bedste:
      glæden ubestridt!

      Tænk at få balancekunst
      Så helt ufatteligt!
      At modtage sin stang og snor
      ganske kvit og frit.

      Uanset om du nu tror det, så ved jeg
      at lyset brænder for dig!
      – Og kigger du op, er der nok en vej.
      Tekst: Per Krøis Kjærsgaard 1998

  6. Kære vidunderlige damer,

    Tusind tusind tak for ALLE de smukke ord.
    Vid du er med til at puste på mit hjerte. TAK

    Størst af ALT er kærlighed,
    Mie

Skriv et svar

