Drømmer du om at bo på landet…………

Posted: 28. september 2012 in Ikke kategoriseret
Tags: ,

Ovenpå al den krisesnak er der brug for noget idyl.
Sådan i den helt rigtig Morten Koch udgave.
Så her får du både stokroser, fuglefløjt og røde æblekinder.

For langt ude på landet ligger der et meget fint hus.
Et hus både med bindingsværk og ståtag.

Huset er omkrandset af den skønneste have.
Den er stor og den er nem at holde.

Haven er igen omkrandset af en kæmpe æbleplantage,
hvor du kan købe al den lækre most du kan forestille dig.
Om sommeren har de også lækre bær, som du kan
købe eller plukke. Og ikke mindst spise.
Så du bliver helt rød om munden.

Du skal ikke være bange for mørke. For her er du så langt
ude at gadelamper ikke længere rækker. Til gengæld er
her ro og fred og oseaner af mulighed for fordybelse.

Du skal ikke fortvivle hvis du trænger til en god portion
udstødningsgas. Du skal blot sætte dig ind i bilen
(sådan en er der til gengæld brug for på disse kanter),
og kører direkte på motorvejen. Viola. Sådan cirka
5 kvarter efter lander du i den store stad. København.

Her er 1 1/2 km til gode indkøbsmuligheder,
og cirka 3 kilometer til toget.
Der findes både skole og skolebus.
Jo, det er skam civiliseret forhold,
selvom det er langt ude på landet.

Drømmer du om det simple liv. Mere tid til familien.
Sylte og bage. Male eller måske skrive en bog,
så er dette sted i top. Specielt hvis du normalt er
bymenneske og gerne vil prøve om det glade liv
på landet er noget for dig inden du eventuelt selv
investere i fast ejendom.

Jeg bliver nød til at advare dig, for når solen
skinner og himlen stråler så blå, at du er nød
til at have solbriller på for at læse i din ynglings bog.
Så skal du vide, at du så let som ingen ting kan
komme til at synge “tag mig aldrig væk herfra”.

Huset er et gammelt bondehus i virkelig god stand.
Det fylder cirka 147 kvm i to etager. Der er toilet
på begge etager.
Får du brug for varme kan du både tænde op i den gode
brændeovn. Eller tænde for varmepumpen eller elradiatorer.
Haven ligner noget omkring de 3000 kvm og giver dermed
god mulighed for at kører på havetraktor.

AL den idyl kan du leje for 6000 kroner om måneden. Eksklusiv forbrug.

Her gælder ikke først til mølle princippet.
Nej, for os er det vigtigt at det er gode og kærlige mennesker
der kommer til at bo i huset. Mennesker der holder næsten
lige så meget af stedet, som vi selv.

Tænker du det her er lige noget for mig,
så send mig en mail på
m.s.broener@hotmail.com
og fortæl lidt om dig

Kender du en der lige går og drømme om sådan et sted,
så er du hjertelig velkommen til at sende et link til dem.

Tak til dig. Fra Morten Koch idyllen. Og jeg.

Kommentarer
  1. Kære Mie. Det er et skønt sted og vidunderligt hus. Det ville være mit drømmested, men jeg kan desværre ikke flytte. Men jeg er glad på jeres vegne at I har sådant et tilflugtsted🙂
    Eva Maria

  2. Madame siger:

    Det lyder som det dejligste sted, Mie – ønsker dig en ♥ weekend!

  3. livsmod siger:

    Det er præcis det jeg i nogle stunder går og drømmer om, tænk at kunne trække den slags luft helt ned i tærene. Men jeg drømmer nu om at bo så mange steder, paris eller nyc ligefrem. Men så tager jeg cyklen ud af kælderen og står ca 35 min senere på rådhuspladsen og så er jeg nu glad nok for min forstadshule, med alt for lidt skabsplads og uden opvaskemaskine.

    Men hvis det var muligt at bo 5 kvarter fra københavn, så ville jeg bestemt overveje det! det ser fantastisk ud.
    ps nyt design?😀
    pps. jeg tænker stadig på at formulerer det med og mod Autentisk, griner…

  4. Tak. Det er helt sikkert et skønt og unikt sted at bo. Det lyder nu heller ikke dårligt, at bo i cykelafstand til den stor stad.

    Livsmod, glæder mig til at blive klogere……………

Skriv et svar

