Min hyldest til KARTOFLERNE………….

Posted: 19. oktober 2012 in Ikke kategoriseret
Tags:

For sådan cirka 1/2 år siden, fik jeg stillet en diagnose.
Ikke sådan en alvorlig en af slagsen, men alvorlig
nok til at lægen sagde, at jeg skulle spise medicin
resten af mit liv.

Jeg blev noget ude af den. For her kom jeg og troede,
jeg ville få af vide, at jeg blot skulle holde mig fra
mel. Eller mælk. I stedet fik jeg konstateret,
at jeg ikke, som i ALDRIG ville kunne repareres.

Jeg blev så chokeret, så jeg alt imens tårerende sprang
ud af mine øjne kastede 1000 spørgsmål
i hovedet på det privathospital, hvor jeg befandt mig.
Det eneste jeg fik ud af det var en recept og et skræk
billede af mig selv gående med en pose sondemad
i røgsækken (jo, sådan en dame havde jeg set engang).

Mad har altid interesseret mig. MEGET. Det har
piller tilgengæld ikke. Så jeg indløste recepten
puttede pillerne uåbnet i skuffen, hvor de
ligger endnu, og gik på opdagelse på internettet.
For NOGET måtte jeg da selv kunne gøre.

I min søgen har jeg fundet ny viden.
Jo, stenaldermad er skam blevet moderne. Igen.
Så er der noget med raw food. Og LCHF.
Og INGEN kulhydrater.
Og sikkert meget meget mere, som både er spændende,
interessant og ikke mindst tidens trend.

Så er det bare jeg spørg, sig mig nu lige engang,
hvad er der egentlig sket med kartoflen?

Min mest elskelige spise, som kan fås i utallige
LÆKRE varianter.

Der er mosen der mætter så vidnunderligt.

Den bagte der smager så himmelsk.

Fritterne der heldigvis er et most på disse franske
kanter (tror ikke den med kulhydraterne er kommet
hertil. YES).

Og ikke mindst de ulamindelige knasende salte chips.
Min allertrofasteven, som siden min barndom har kunne
give mig ro og støtte igennem livets mørke dale.

Jeg synes simpelhen det er på tiden, NOGEN
finder frem til en kostsammensætning, hvor
kartoflen er det bærende element.
Må kartoflen få sit fortjente GENNEMBRUD.

Så dette er min hyldest til KARTOFLEN.
Den skønneste og mest fantastiske spise
på denne jord.
Længe LEVE kartoflen………..

Med kærlighed fra den evige trofaste
kartoffelwoman. ALTID.

Skriv et svar

