Når mørket trænger sig på………………

Posted: 6. november 2012 in Ikke kategoriseret

Når sorgen bor i ens hjerte, så kan det nogen gange være
svært at få øje på alt det smukke i ens liv.
Alt det man har.
I stedet for alt det man ikke har.

Det er som om at sorgen på en eller anden måde
sænker et mørke, så det nogen gange kan være
svært at få øje på de smukke lysglimt der på sin
egen livgivende måde viser sine spejlreflekser.

Jeg øver mig i det.
Det med at få øje på lysets smukke spejlreflekser.

I sidste uge var jeg sammen med 565 andre mennesker
til en lille intim rock koncert i den by, hvor jeg altid har boet.
Mærkelig nok kunne jeg ikke genkende et eneste menneske.
Altså udover Claus, som stod ved min side.

På vej ud efter endnu en forrygende koncert oplevelse,
får jeg øje på en gammel ven. Vi kendte hinanden ret
godt for 20 år siden. Han havde sin bror med. Broren
kender jeg mest fra den gang jeg arbejdede med skæve
eksistenser.

Han kunne genkende mig. Ham broren.
Mit navn kunne han ikke huske.
Men han genkendte mit hjerte.
Med det samme.

“Hej, lille skat”, sagde han.
Alt imens han overøsede mig med våde kys.

Det er længe siden at jeg har fået så mange våde kys,
dryppende med så mange smukke anerkende ord.
På en gang. Ham broren fik mit hjerte til at smile
så kraftigt, at smilet bredte sig ikke alene til mine
mundviger, men helt ud i mine øjne.

Denne uventede anerkendelse minder mig om,
at jeg lige siden jeg var helt lille pige har haft
et hjerte for dem, som de andre ikke gider lege med.

Sådan er det egentligt forsat i dag.
Jeg har en vision om et samfund fuld af hele hjerter.
Jeg har en mission om at tale og lytte  til det ubærlige.
Jeg vil gerne puste, holde i hånd og følges på vejen.

Når mørket trænger sig på.
Så vid. Du behøver ikke gå vejen. Alene.

 

Kommentarer
  1. Tina siger:

    Åhhh kære Mie 🙂

    Det er jo lige netop sådan, du er. Sådan som jeg oplever dig. Hvor er det en stor trøst og glæde at vide, at du er i mit liv! Dét kan sommtider (som i dag) gøre en forskel for mig. I dag skinner solen og himlen er smuk – men solen skinner mest dér på himlen og ikke helt så meget inde i mit hjerte, – men så er du lige der 🙂 du – og andre dejlige mennesker i mit liv.
    Lige nu – mest dig.
    Tak Mie.
    Kærlige tanker til dig der altid er klar til at puste ❤
    Tina

  2. Madame siger:

    Hvor er det smukt at læse, Mie – vi skal nemlig se med hjertet. Jeg husker selv mennesker, der har denne evne til virkelig at SE andre, så man føler det helt ind i knoglerne …

  3. Tina siger:

    Lige efter jeg havde skrevet her åbnede jeg en mail som fortalte at en kær gammel klassekammerat døde i søndags. 52 år.
    Jeg går lidt omkring mig selv og forsøger at finde fodfæste – og mening og tænker, at meningen for mig LIGE NU er at komme i noget overtøj og ikkek udsætte at komme ud i solen og mærke LIVET.
    Lige nu!

  4. Kære Tina,

    Af hjertet TAK.
    Ja, livet er i sandheden skrøbeligt. Din mail minder mig om vigtigheden af at påskønne livet. Mens vi har det. Det kan godt nogen gange glemmes midt i hverdagens trummerum……………

    Kære Madame og Janne,
    TAK.

    Må dagen bringe varme til jer på en kærlig måde.
    Mie

  5. Julia siger:

    HjerteHjerteHjerte

Skriv et svar

