Kære lille fugl…………..

Posted: 8. november 2012 in Ikke kategoriseret
Tags: ,

Tænker du mon nogen gange over, hvordan du træffer dine valg?

I livet.

Er det følelserne.

Eller fornuften der bestemmer.

Hos dig?

Et af mine klogeste valg jeg har taget, tog jeg den morgen
Claus bød mig på varm juleøl og markrel på dåse.
I 30 graders VARME.

ALDRIG i hele mit hjerte har jeg fortrudt,
at jeg besluttede mig for, at ham blev jeg da
nød til at tage mig af…………..

Lige nu står jeg igen for at skulle vælge.

Måske.

Claus og jeg har i det sidste år kikket
efter vores fremtidig bolig.
Hjemme.
I smukke Danmark.

Vi har nok set på 300 boliger.
(Kun en anesle overdrevet).
Mødt 50 ejendomsmæglere
af noget varieret kvalitet………
Og forelsket os ganske lidt.
Altså i boliger.

Vi har fået øjet på noget.
Claus og jeg.

En bolig har den ultimative beliggenhed.
Med GOD mulighed for terapi rum.
Klienterne behøver blot
at komme og kikke på udsigten.
For at få healet hjertet.
Til gengæld er det også en bolig der kræver,
at vi kan løsrive os fra udsigten og komme i
en form for arbejdstøj.
Og ikke mindst ind imellem have lyst til at leve af
kærlighed og kildevand……….

En anden bolig er virkelig godt indrettet.
Så fint istandsat, og på det nærmeste indflytningsklar.
Den søde dame har lovet vi må købe den.
Hvis vi vil.
Her vil den økonomiske frihed være stor,
og udsigten ikke meget at skrive hjem om.

Da vi besøgte en af de to boliger,
så var det du kom forbi,
kære lille fugl.
Markerede dig med en pæn og solid klat.
På min højre skulder.

Kære lille fugl, jeg ved godt at mit valg er et luksus valg.
Her står jeg med en håndfuld penge og mulighed for at købe
en bolig, og så mange mennesker har end ikke mulighed for tag
over hovedet.
Når du har klaret den lille sag, lille fugl, skaffede en god varm
bolig til de mennesker der har brug for det.
Så vil jeg altså gerne vide, lille fugl,
hvad mente du egentligt med den klat?

Fornuft?

Følelser?

Eller VENT???

Kommentarer
  1. Deborah siger:

    Jeg ville nok vælge at tro, at det var den bolig, jeg skulle vælge….? Håber uanset, hvad I gør, at I bliver glade for valget. Rigtig god weekend.

  2. livsmod siger:

    De sidste par år har jeg været bedre til at træffe bevidste valg – det er mægtigt voksent! men sådan har det bestemt ikke altid været, og måske netop derfor har jeg brugt mange år af mit liv på at rede mig selv ud afsuppedasen igen.

    Til gengæld så er jeg god til at se tegn og sammenhæng – måske derfor jeg er kristen😉

  3. Tak Deborah.

    Hvor har du ret, Livsmod. Det er så mægtigt voksent at træffe valg. Og ikke mindst at stå ved dem!

    Ønsker en kærlig og god dag til jer begge,
    kh Mie

Skriv et svar

