Størst af alt er KÆRLIGHED

Posted: 12. december 2012 in Ikke kategoriseret
Tags: ,

Kærlighed har altid fyldt meget. Hos mig.
Da jeg var en lille pige, var jeg helt inde i hjertet
overbevist om, at når jeg fandt en mand, så var
min kærlighedslykke gjort. For altid.

Som teenager sad jeg, og spejlede ud over vandet.
Jeg havde romantiske drømme om, hvordan det
skulle være. En gang.

Mine drømme rakte ikke ind i den virkelighed
jeg formåede at skabe. Mit ydre kærlighedsbillede
harmonerede på ingen måde med mit indres.

Alligevel blev jeg i mit hjerte ved med at tro på,
at der fandtes kærlighed.  En kærlighed der holder
til at være sammen i medgang. Og modgang.

Nogen gange har livet nogle gevaldige omveje,
indtil virkeligheden bliver bedre end selv de
mest eventyrlige og romantiske drømme.
Det ved jeg med sikkerhed. I dag!

Jeg har modtaget den smukkeste invitation.
Så fuld af liv, kreativitet, estetik. Og kærlighed.
En ægte kærlighedsbryllupsinvitation.

Her står blandt andet;
….”Og da deres hjerter var renset fra livets største
forvirringer og smerte, lod de elskende, men ensomme
sjæle sig møde igen. Og atter genkendte de hinanden…”

Bryllupper er altid noget ganske særligt. Alligevel
ved jeg at dette bliver noget ud over det sædvanlige.
Det er i dag. Jeg kommer ikke. Desværre.
Eller måske er det meget godt???

Face to face har jeg aldrig mødt bruden,
hendes mor eller  brudens kommende mand.
Alligevel oplever jeg en form for sjælelig
genklang og forbundethed.
Jeg ville ikke have et øje tørt………

Efter 34 års adskillelse er bruden blevet genforenet
med sin biologiske mor. Moderen er kommet
til Danmark. For første gang i sit liv, og skal følge
sin smukke datter op. Være vidne til at datteren
overfor mennesker og Gud, giver sit JA til sin elskede.

Det er da til at stortude over.
På den helt igennem gode, meningsfulde
og kærlighedslivgivende måde.

Tillykke og stor velsignelse til dagens
kærlighedsrige brudepar. Og kærlighed
til brudens mor, som på trods af alt har
fået den kærlighed tilbage. Som hun mistede.
En gang. For så længe siden.

Det kan godt være at livet byder på nogle omveje,
men pyt nu skidt med det, når kærligheden
alligevel i sidste ende. Sejre.

Kærligheden tror alt, håber alt og
udholder alt. For størst af alt er
KÆRLIGHED

Kommentarer
  1. Julia siger:

    Tak Mie. Kærligheden sejrede. På trods af…. Og på grund af…
    Og Den vil med sikkerhed nå dig fra Vor Frue Kirke i dag.
    Tak. Størst af alt er Kærlighed.

    Kærligst Julia,
    der glæder sig til at stå brud på denne magiske tredobbelte dag. 12.12.12

Skriv et svar

