Joyeux noel

Posted: 20. december 2012 in Ikke kategoriseret
Tags: , , ,

Næsten ikke til at fatte. Det er jul. Igen.
Her går jeg og tror, at jeg har masser af
tid og så er tiden nærmest gået.

For mange byder julen på familiehygge,
varme, fællesskab, gaver og læssevis af
mad. Og knas af alverdens lækkerrier.

Andre kan næsten ikke klare tanken
om, at nu er det jul igen. Ensomheden
banker med stor næveslag på døren,
og skaber endnu større tomhed end
i den hverdag der er flest af.

Tænk hvis det var muligt at trylle
og med et ganske enkelt lille hokus
pokus skabe juleglæde og fred.
I alle hjerter.

Sandheden er at der ikke er meget trylle-
kunstner over mig, men du skal vide,
at det jeg ønsker mig mere end noget
andet her til jul. Det er hele hjerter.

Tak for den tid du har brugt her.
Sammen med mig. Må du på en
særlig måde mærke julens kærlige
budskab med englesang og glans.

Joyeux noel,
Mie

 

Kommentarer
  1. Axel From L siger:

    Joyeux noel, Mie.. ..
    Tak for dine ønsker for den kommende højtid.
    Jeg er alene, men også gammel. Jeg har i mange år dog også leget julemand med masser af (mennesker) rensdyr i ældresagen og hjulpet dusiner af unge og ældre i dagene før juleaften og senere efter nytår for at sætte julenissemand og kone frem og pynte lidt til det nye års komme – og pille det hele ned igen. 2 gange sjov og balade- samt en lille forskel i hverdagen.
    Jo, Mie, jeg ønsker dig en hel fantastisk jule og et godt nytår.
    P.S.: Jeg glæder mig til det nye år, jeg har tænkt mig at bruge mange timer på mit gamle fag igennem 50 år, fotografiet. Jeg startede som 7 år med at se en af de smukkeste stjerner, Leicaen. Den smukke kvinde er kommet tilbage, men til en pris jeg ikke kan betale – men pyt med det..
    – Så i håb om at din og familien’s stjerner tændes ligeså klar som min, siger jeg bare: Spis nu op.. ..

  2. Madame siger:

    Kære Mie
    Rigtig glædelig jul og tak for dejlige og tankevækkende indlæg gennem året. KH

  3. Elsebeth siger:

    Godt nyt år til dig og din mand!

  4. Kære Axel,

    Tak for dine kærlige julehilsner. Sikke aktiv du har været i julen gennem tiden. Hvor er det glædeligt at læse, at du har spændende og kreative ting at tage dig til. Sikke mange år du har haft denne interesse. Jeg kender ikke selv kvinden Leiciaen, jeg forsøgt at google og fandt ikke noget resultat, men det er skønt at have passion for noget.
    Jeg håber, du er kommet godt igennem juletiden og allerede har godt fat i 2013.

    Kære Madame og Elsebeth, tak for jeres kærlige hilsner. Håber også I er kommet godt ind i 2013.

    Rigtig godt og kærligt nytår til jer alle.
    Må 2013 bringe gode vinde med sig.
    Til jer.
    Kærlige nytårshilsner, Mie

  5. Axel From L siger:

    Mie, jeg så først nu, jeg har set denne kommentar om Leicaen, lavet i Tyskland. Sammen med Hasselblad fra Sverige er det verdens absolut meget kostbare fotografi apparater. Ligesom et skib skal Leica være end kvinde, ikke ? http://www.leica-camera.dk/ –og indtil nu har det nye år været en fornøjelse. Hilsen

Skriv et svar

