Når livet giver en kæberasler…………….

Posted: 11. januar 2013 in Ikke kategoriseret
Tags: , , ,

Ved du der er noget der hedder Arnold Schwarzenegger dage?
Jamen det er der. Det lærte jeg i går af en af mine kære facebook venner.
Arnolds dage, slår en rimelig solid kæberasler og overleves bedst med morgen hår,
ensomhed, omsorg, lytte til Bob Marley´s “no woman, no cry” (tror mig, når jeg er ramt af
Arnolds kæberasler, så er det helt umuligt for mig at lytte til lige netop den sang.
Og ikke græde), ligge krøbet godt sammen under en varm dyne og spise alt det bedste
(som kun “bør” spises i de mængder på Arnolds kæberasler dage).

Så ligger man der. Mærker hvad Arnolds lammende kæberasler. Gør ved en.
Giver sig selv lov til at have det, lige præcis som man har det. Når det så ikke
længere er muligt at udholde at høre en eneste Marley strofe, på det nærmeste
har spist sig til et insulinchok, har fået liggesår af at ligge i fosterstilling, og hovedpine
af at snøfte snot. Op. Lige der. Er det du rejser dig op, ryster Arnold dagene af dig,
og i bedste Schwarzenegger stil siger, “I´ll be Back”.

I går havde jeg noget der ligner en Arnold Schwarzenegger dag. Jeg skrev,
ganske kort om det i en facebook opdatering. Jeg havde nærmest ikke nået
at trykke send, før jeg blev mødt med helt igennem rørende omsorg.
Og det er virkeligt rørende når man som jeg er i et fremmed land
(og ja Frankrig er meget fremmed). Helt alene hjemme. I flere dage.
Uden en eneste der lige kan komme forbi. Og puste noget akut omsorg.
På mig. Lige der er det dældulme godt der er noget der hedder venskaber på
facebook. Nøj, hvor er det fantastik at mærke kæben rasle,
og vide at der ude i verden. Der er der mennesker der synes, at jeg har
så meget værdi, at de har lyst og overskud til at puste så meget på mig,
så jeg i dag i bedste Arnold stil kan skrive, I am back……….

Kære facebook ven. Dybt fra mit hjerte. TAK.

Kommentarer
  1. Lene Kjeldgaard siger:

    Ja, godt at vide, at der er en vej på den anden side af en kæberasler…
    Alt det bedste til dig!
    Varm hilsen fra din hjemby (klar frost og et lille lag strø sne) og jeg.
    K.h. Lene

  2. Tak, kære Lene, og varme hilsner tilbage. Til dig.

Skriv et svar

