Tænk hvis døden er aflyst…………..

Posted: 17. februar 2013 in Ikke kategoriseret
Tags: , ,

I denne uge mistede min søn et elskeligt og betydningsfuldt menneske.
Det er første gang at han i sit unge liv står ansigt til ansigt med dødens
endelighed og barske alvor.

I torsdags læste jeg den smukkeste opdatering på facebook.
Den rørte mig dybt i hjertet. Kuldegysninger bredte sig
på min hud. Og tårerne forsøgte at presse på.
En mor skriver en fødselsdagshilsen til sin søn på 8år.
Det særlige er at sønnen er en engel. Det har han været i 8 måneder.
Hans fødselsdagsgaver får hans brødre, og ballonerne
ville de pynte med på hans grav. Moderen er taknemmelig over
at der i Himmeriget er Kærlighed. Hver dag.
Den SMUKKE opdatering kan læses på min facebooksvæg.

Tænk hvis døden er aflyst………..

Hvis man tror på reinkarnation, ja så er man sikret et
liv på jorden. Igen. Og igen.

Hvis man tror på Gud, sønnen og helligånden, så har man
sikret sig en plads. I himlen. Her er dog den lille
detalje at alle ens IKKE troende kære, ikke er inviteret.

Forfatteren og eksistens psykologen Irvin Yalom, mener at os
der tror på noget efter døden bruger det som en krykke. I livet.
Hr. Yalom mener, at alt angst udspringer af menneskets
dødsangst.

I øjeblikket læser jeg bl.a. lægen, Jeffrey Longs bog “Efter livet”.
Bogen omhandler den nyeste viden omkring nærdødsoplevelser.
Fælles for dem alle er at de oplever mødet med døden som smukt.
De vil gerne blive. Og GLÆDER sig til at komme tilbage!
Hvis du befinder dig i Danmark og kan se DR 2, så kan du fra
i aften følge med i dokumentaren “livet efter livet”.

Vi ved allesammen med sikkerhed, at vi skal dø. En dag.
Alligevel er det så svært at forstå. For hvor tager vi
egentligt hen, når vi dør?????
Er det overhovedet muligt at opnå vished. I livet?

Helt personligt har jeg ikke noget problem med,
hvis det viser sig at intetheden, tomheden og
endeligheden ikke eksistere. For nogen. Overhovedet.
Tænk hvis døden er aflyst………..

Kommentarer
  1. Axel From L siger:

    Tak for indlægget – hvis min død var aflyst, skulle jeg hænge derude et sted og se alle de smukke piger fare forbi – uha da da …. plus alle de andre gøremål .. hvad var det nu det ældste menneske blev ?

  2. Hej kære Mie. I dag har vi fejret 1 års dødsdag for min far. Så dit indlæg kommer i “rette” tid. Jeg tror, at når vi taler om alt det, der sker efter døden, så bruger vi billeder for at rumme oget af det sande. Personligt tror jeg på en kærlig Gud, som ønsker at have alle sine skabninger hos sig. Som ikke ønsker at udelukke nogen af os. Vi skal bare tage imod tilbuddet. Og jeg tror, at når vi står ansigt til ansigt over for denne kærlighed, så kan vi ikke sige nej. Det er en trøst for mig, at vide, at dem, jeg holder af, venter på mig. Men hvordan det bliver helt konkret, ja, det lader jeg mig overraskes med. Det eneste jeg ved er, at kærligheden venter på mig.
    Knus,

    Eva Maria

  3. Hi hi Axel, du får mig til at SMILE højt. Ja, jeg tror nu sagtens, du kan regne med at komme over de 100, hvis du går efter at blive den ældste udgave. Go go go

    Kære Eva Maria,
    Det lyder på en måde smukt, at fejre en dødsdag. Jeg forestiller mig, at det må være en måde at hædre og mindes din far på?

    Jeg kan godt lide dit syn på Gud, Eva Maria. Det er smukt. Personligt har jeg også svært ved at tro, at Gud skabt i kærlighed ikke vil tage imod dem der kommer og banker på. Selvom jeg på ingen måde er klar, så blive det også spændende at erfare.
    Må kærligheden ALTID sejre.

    Ønsker jeg begge en kærlig dag,
    Mie

  4. livsmod siger:

    Døden er overvundet! Det skal jeg skrive, naturligvis. Det er derfor vi fejre Påske år efter år, døden er ikke mere står der så poetisk i Åbenbaringen. Men som altid vil vi mennesker allerhelst have syn for sagen, og det får vi jo ikke. Vores kære og nære dør stadig fra os, vi går til begravelser og synger altid frejdig når du går veje kun Gud tør kende. Men forskellen er at vi som i livet også i døden aldrig går alene, for Gud er med os – han tager vare på os også på den anden side af livet. Her er det et liv med Gud på den anden side er det et liv hos Gud.

    Det er med vilje jeg ikke skriver dette liv, jeg er ikke tosset med Reinkarnations tanken – jeg finder den faktisk temmelig grusom, både i tanke og i praksis. Tænk at blive straffet så hårdt, for at være menneske. For det er menneskeligt at fejle, falde, gøre det vi godt ved vi ikke burde gøre, komme til at såre et andet menneske, stikke en hvid løgn, måske ligefrem gøre et andet menneske ondt. Det gør vi, også selvom om vi godt ved vi ikke bør og skule og nogle gange slet ikke med vilje.

    For den kristne treenige Gud er ikke en straffende Gud, han er kærlighedens ophav og udspring. 1. kor 13 som du selv citerer fra tid til anden, handler ikke om menneskelig kærlighed, men om Guds kærlighed til menneskene. Større bliver det nok ikke! Jo, krøllen på halen er jo at Gud blev menneske, han VED og har mærket på egen krop hvad vi kan, tør, bliver budt, gør og kæmper med. Walk a mile in my shoe! Jeg kan lide udtrykket – Gud gjorde det faktisk. Det er sg stort ik? 😉

  5. Livsmod, jeg får blot lyst til at skrive AMEN ❤

    Kære Axel det lyder rimeligt hard core, det som du er blevet bevidst om! Det lyder bestemt ikke rart, at du er blevet bevidst om, at det der venter dig i døden. Er gyseligt. Det opløftende er at bevidsthed også skaber mulighed for at ændre perspektiv. Måske det skaber håb hos dig?
    Sender dig kærlige tanker, Mie

    • Axel From L siger:

      Kære Mie – det er en hilsen man undgår, når man ikke kender hinanden.
      Men jeg glæder mig over, at jeg kender en gyser-expert. –
      Men, nu skifter jeg spor – Hej Mie, lyder som en indledning til skatte væsenet ..
      Jeg har været professionel fotograf hele livet og glæder mig over blitz-sekunder i livet.
      — Kan de mon klare et sådant liv liv i – efterlivet ?
      Tænk på hvor mange liv der går til hver dag på grund af tro og krig.
      Gudskelov – livet er egentlig godt før døden – men det satans vejr er ulige fordelt ..
      Hav venligst en fremragende uge med plusgrader ..
      PÅ min hjemmeside har jeg spøgelser – guf… …
      Kære – wwwwwavvvv

Skriv et svar

