Kender du det…………

Posted: 8. marts 2013 in Ikke kategoriseret

I dag har du besluttet dig for,
at sove længe.
Skal vi sige længere end til kl. 04?

Præcis kl. 04. Så ligger du der.
Fortæller dig selv, “sov nu”.
Først på den blide måde.
Så på den pæne måde.
Efter endnu mere karten rundt,
prøver du meget irriteret,
at overbevise dig selv om,
at du skal sove. Nu.
Til sidst er du SÅ vågen, at det også
kan være lige meget.

På en måde kan der være noget
fantastisk produktivt ved sådanne nætter.
Eksempelvis er det endelig lykkedes mig
at færdiggøre en meget længe ventende
eksamensopgave. Længe som i ved juletid.
Ja, faktisk måtte jeg børste den fri fra
guldglimmer, før jeg kunne færdiggøre den.

Overspringshandlingerne har stået i kø.
Den ene. Efter den anden.
De er på det nærmeste kommet snublene.
Det gør de ikke længere.
For nu er opgaven. Færdig.
Sent. Afleveret.

Næste gang jeg ligger der og ikke kan
sove, må jeg huske mig selv på, at kl. 04
faktisk er et glimrende tidspunkt at
børste guldstøv………

Kommentarer
  1. livsmod siger:

    Griner, sådan har jeg haft det ca hver anden nat siden jeg blev gravid… Dog bruger jeg ikke kl. 04.30 til noget produktivt men ligger med lukkede øjne og venter på søvnen, som ofte indfinder sig et sted mellem 6 og 7.

    Men SÅ sejt gået!!!!

  2. Tak Livsmod. Håber ikke du skal kæmpe med din søvnløshed i alle 9 måneder. Du har brug for søvnen. Meget snart……………

    DEJLIGT du er blevet gravid, kærlige tanker Mie

Skriv et svar

