Hvordan slår dit hjerte…………..

Posted: 6. april 2013 in Ikke kategoriseret
Tags: , , , ,

Husker du mon Masho?
Den lille søde pige med de meget
brune øjne som ved juletid var
på forsiden af alle landets aviser.
Midt i julekomsammen og gave
indpakning havde vi alle mulighed
for at se hendes lille skræmte hjerte og
spejle os i hendes blanke utrygge øjne.

Masho ramte mit hjerte
så meget, at jeg meldte mig aktivt
ind i debatten. Min ryst var ikke
ligefrem velkommen i alle kredse,
og jeg mærkede tydeligt hvad det
betyder at være i mindretal.

På Mashos og fremtidige adopterede
børns vegne glæder det mig meget
at læse dagens aviser. Socialministeren
træder i karakter og selvom det ikke ændre
lille Mashos liv, så har hendes triste øjne
og hjertegribende historie været med til at
kaste lys over adoptionens barske skyggesider.

Hvordan mon lille Mashos hjerte har det i dag?
Jeg ved det ikke, men hendes barske livs-
historie minder mig om vigtigheden af at
små hjerter er skrøbelige. Også hos voksne.
Kærlighed, forståelse og rummelighed er
livgivende kilder, som vi alle har brug for at trække
vores vejr igennem. Hjerterytme skaber liv.
Det er ikke ligegyldig i hvilken rytme hjertet slår.

Hvad med dig.
Tænker du mon nogensinde over,
hvilken rytme dit hjerte slår?

Kommentarer
  1. Tina siger:

    Kære Mie,

    Ja det er en god nyhed og modigt af ministeren at være så kontant som hun er – vel vidende at mange lige nu er fortvivlede over de umiddelbare konsekvenser af hendes beslutning.

    Jeg husker så ganske udemærket din didikation til Masho og hele den debat, der kørte sidste år. Det gik i dit hjerte – hvor er det godt, at vi kan blive ramt på en sådan måde, at vi ikke KAN lade være med at træde ind i debatten. Jeg er sikker på, at dit engagement har haft positiv indflydelse flere steder!

    Mit hjerte slår jo lige som dit i den rytme, der matcher et ønske om, at verden kan blive et mere kærligt sted at være. På min væg i stuen står stadig: “Be the change you wish to see in the world” og det er en rettesnor for mig hver dag. At gøre bare den lille handling, der gør en forskel til det bedre.

    Tak fordi du er med til at skabe en bedre verden❤

    Kærlige tanker
    Tina

  2. Axel From L siger:

    Mit hjerte – tja, dunker det godt eller dårligt – til tider godt, til tider ondt.
    Jeg er ivrig TV-kigger, og når dagen er omme, hver eneste dag, har jeg set børn, der sulter.
    Egentlig burde jeg gemme mig i en jordhule eller sælge mit TV – men min viden om, hvor
    mange mennesker, der sulter og har det skidt er printet eller præget ind i mit sind. Hver dag.
    Jeg har været hjælper for ældre mennesker i mange år, men er stoppet og det gjorde ondt.
    Det eneste de ventede på, var mit besøg, deres familie gad ikke på deres vrøvl.
    Men en af verdens rigeste nationer svigter deres egne, unge autistiske eller gamle.
    Men vi kan være glade over, at vi sender 16 milliarder ud af landet til de fattige, eller ??
    Mie, du er en steg ..

  3. Axel From L siger:

    Hvorfor er uret forkert?

  4. Mette Weber siger:

    ja jeg tænker over den rytme hvormed mit hjerte slår

  5. Kære Tina, hvor er det et smukt citat. Tak. Det vil jeg bringe med mig. Jeg hepper sammen med dig for at verden bliver et KÆRLIGERE sted at være…………

    Kære Axel, hvor har du dog ret i der er noget absurd i, at vi hjælper i andre lande og hjemme hos os selv der glemmer vi det nære. Tror dog ikke det er helt så enkelt endda, men meget tankevækkende og spændende perspektiv.
    Min blog oprettede jeg, da vi boede i Kina, og jeg tænker, at uret kører på kinesisk tid.

    God dag Axel, Mette og Tina.
    Kh Mie

Skriv et svar

