Kære klassekammerat

Posted: 30. maj 2013 in Ikke kategoriseret
Tags: , ,

Kender du det pludselig at møde nogle gamle venner?
Nogen du fulgtes med igennem livet. En gang.
Mennesker der på en eller ande måde har sat sig
spor og aftryk. I dit liv.

Sådanne venner har jeg mødt. Igen. Ikke i levende
live sådan face to face. Men på Facebook.

Nogen af dem har jeg ikke set i noget der ligner 30 år.
Andre har jeg fulgtes med sådan hen af vejen.
Mine gamle klassekammerater.

Vi har lavet et klasserum anno 2013. Lagt billeder op.
Fra dengang. Delt historier, minder og fortalt om,
hvem vi er. I dag.

Jeg forundres over alle de år der er gået. Og på trods
af årene så er det tankevækkende, at jeg let som ingenting
ser tilbage. På de små drenge. Og pige. Glade smil.
Uden foretænder. Og rottehaler som drengene hev i.
Tilbage til en tid hvor ingen af os endnu havde erfaret,
hvad det ville sige at være voksen. Og ansvarlig. Sådan da.

Kære Klassekammerat
Jeg sidder her med et smil på læben. Glædes over
den samhørighed, jeg forsat føler med dig. I dag.
Du er en del af min historie. En vigtig del. Et vidne
og en brik i mit personlige puslespil.

Når jeg tænker på dig. Dig. Dig. Og dig. Så tænker jeg,
vi må havde været en god klasse. Med al den opmærksomhed,
glæde, fælleskab, samhørighed og en lyst til at lære hinanden
at kende igen. Så må vi havde været en ganske særlig og
ressource stærk klasse.

Pludselig mærker jeg en indre taknemmelighed. Taknemmelighed
over nogen en gang for længe længe siden besluttede, at lade
mig gå børnehaveklassen om. For uden den beslutning
var du ikke blevet MIN klassekammerat.

Du gør mig glad. Taknemmelig. Og en smule stolt.
Tak for det du var. Og er. I mit liv. Du bringer smil på min læbe
Og glæde til mit sind. Bare så du ved det…………

Kommentarer
  1. Kristian Grøndahl siger:

    Giver dig denne sang med på vejen. Håber du forstår teksten

  2. Axel From L siger:

    Tak for indlægget. Det er et ganske interessant emne og jeg har oplevet det samme plus/minus. Jeg er noget ældre end dig og ikke alle sammenstød med fortiden har været lykkeligt. Med den digitale nutid får jeg ret tit henvendelser fra hele kloden, fordi jeg kan søges. Sidste gang var fra Brasilien og pigen på 60+ skulle hilse mig fra sin datter .. .. Jeg sidder også som du med smil og undren.. Sidst jeg så 60+, dansede vi til Elvis og meget få familier havde TV. Nu har jeg hundredevis af muligheder, men jeg er også stolt over fortiden. Jeg var en af de første, der skød 68 oprøret i gang sammen med et par hundrede danske drenge og piger i Danmark, Det er jeg stolt af, Vore mødre fik frigivet kræfter og de blomstrede. Men vi gjorde oprør i 1963, et år før The Beatles. I mange år derefter arbejdede jeg i udlandet. Når jeg kom tilbage til Danmark, havde pigerne et had til mænd og intet tøj på. Men hvad pokker – sådan er livet også ..Idag arbejder jeg for sjov med gamle billeder og ældre mænd/kvinder, og vi har det fremragende. Sikke historier vi kan fremtrylle, i skøn forening med børn og børnebørn. Jo, du, glæd dit sind ..
    Go Weekend .

  3. TAK Kristian, det er meget smukt det musik, som du har skabt.

    Kære Axel, lyder til at du har dejlige glade minder og får det gode ud af livet. Hvor skønt og livsbekræftende.

    God weekend til jer begge to, Kh Mie

Skriv et svar

