Når det umulige bliver muligt

Posted: 21. juni 2013 in Ikke kategoriseret
Tags: , ,

Der var engang at jeg end ikke overvejede muligheden.
Så begyndte jeg at få ønsker. Og drømme.
Tænkte kan det mon også blive en mulighed. For mig?

Jeg begyndte målrettet at tage skridt.
Nogen gange gik det godt. Andre gange gik det mindre godt.
Jeg knoklede. Stillede høje krav til mig selv.
Sagde nej til socialt samvær. Var udholden. Disciplineret.
Og arbejdsom. Da jeg først var i gang, så tog jeg det fra en ende af.

Jeg tog mig tid til at opdage, at jeg kunne lide det. Fordybelsen.
At se virkeligheden både fra et praktiske og teoretisk perspektiv. Skille teorien fra hinanden.
Samle den igen. På en ny måde. Det fantastiske ved at forstå praksis på et højere
og mere intellektuelt plan. En verden åbnede sig for mig.

Endelig. Efter mange års hårdt arbejde og målrettethed følte jeg mig klar.
Jeg sendte min ansøgning. Modtog den retur.

Det er med mange blandede følelser, at jeg takker ja tak til min optagelse.
I mit hjerte mærker jeg taknemmeligheden over, at jeg giver mig selv en chance,
men i særdeleshed også taknemmelig over at være født i et land der viser det tror på mig.
Og giver mig den helt fantastiske mulighed at skabe min drøm til virkelighed.

Jeg har modet, lysten og troen på muligheder. Så derfor er jeg nu på vej
ind i en ny identiet. På vej til at blive cand. soc. stud. med ønske om
at gøre det umulige muligt og forhåbentligt med tiden være med til at
give noget meningsfuldt tilbage til det danske samfund………….

Kommentarer
  1. Axel From L siger:

    Fantastisk mod .. godt gået .. ..

  2. Mette Weber siger:

    Tillykke …..så det BLEV beslutningen .. ja vi er så heldige at bo i mulighedernes land

  3. Tak, Axel.

    Ja Mette, efter nøje undersøgelse og god sparring med den kompetente studievejleder fra studiet, har jeg lagt en for mig realistisk plan. Så ja jeg har taget min beslutning. Jeg starter dældulme. Claus siger, “endelig har du taget en beslutning”. SMIL

    God weekend til jer begge to, kh Mie

Skriv et svar

