Anderledes franske muligheder

Posted: 30. juni 2013 in Ikke kategoriseret
Tags: , ,

Måske er du lige som jeg, en der elsker at have impulsive feriemuligheder,
hvis det er tilfældet får du her et par anderledes franske muligheder, som
alternativer til syd Frankrig som ofte er besøgt om sommeren.

I Frankrig findes der mange forskellige B & B muligheder. Alt lige fra husbåde
til gamle herrergårde og slotte som har fået en renesance. Pudset op. Poleret.
Og altid med muligheden for at møde spændende folk fra andre lande over
morgenmaden, som i Frankrig altid er inkluderet (på trods af navnet er det ikke en selvfølge i DK).

Tænger du til omsorg og servicering i højeste klasse, får jeg lyst til at anbefale
et besøg hos Madame Rose. Her bliver det pusset så meget om dig, at du angiveligt
føler dig fyldt godt op efter at have nydt godt af Madame Roses gæstfrihed i 2 dage.
Jeg har aldrig set et lignende morgenbord. Kager i overflod og alverdens andre
sager der sikre dig, at du ikke bliver sulten lige med det samme. Alt bliver serveret
på smukke fade og skåle. Intet er tilfældig. Alt er nøje arrangeret af Madam Rose selv.

Du skal ikke blive forskrækket hvis det banker på døren om aftnen. Det er blot Madame
Rose der komme med en lille cognac til natten. Serveret på en fin lille bakke og
cognacen er naturligvis i forskellige glas alt efter om det er en dame eller herre udgave.

Madame Rose hjælper gerne med at arrangere besøg på vin slot, hvor du har mulighed
for både at se vingården og produktionen. Hun bor tæt på byen Cognac og har gode
kontakt muligheder til et besøg på det ældste cognac hus – Martell, som i sig selv er
et besøg værd. Også selvom du ikke nyder denne drik.

Du finder Madame Rose på http://www.logis-le-tard.com

Tænger du til lidt vildt og naturligt ovenpå det meget pæne besøg, så findes der
rundt om i Frankrig fantatiske hytter oppe i træerne. Hytterne er i forskellige højder
nogen kan du komme op til via en almindelige trappe andre er mere grænseoverskridende
at komme til. Her skal du iføre dig line og hjelm for at klatre op til hytten, som befinder
sig i 10 – 13 meters højde over jorden. Til gengæld får du en skøn udsigt over skoven.
Enkelte hytter ligger også noget så romantisk på en lille sø.

Træhytterne er uden elektricitet og vand. Til gengæld er der masser af stearinlys og
et muld toilet som Jytte Abildstrøm med garanti ville elske. Her er gode muligheder for
fordybelse og nærvær. Hytterne kan du evt. finde her http://www.boislandry.com

Må du nyde sommeren. Selv lægger jeg ud med endnu en Roskilde festival.
Og Danmark er nu også et helt fantastisk sted at være……….

Bon vacances

Kommentarer
  1. Axel From L siger:

    Tak for dine råd – og hav selv en dejlig sommer.

  2. livsmod siger:

    Jeg drømmer ofte om en lang ferie i Frankrig, finde et sted og få området og kulturen helt under huden. Til trods for at mit franske er virkelig ikke eksisterende. Men jeg har giftet mig med en mand der vist ikke helt holder af franskmænd og frankrig som jeg gør. De 4 dages babymoon i Paris, var vist en pine for ham.. Han synes franskmænd er det mest uhøflige folkefærd! I mellemtiden så drømmer jeg stadig om at leje et hus en helt september md. og kunne gå på de lokale markeder og købe lokale madvare og se på slotte, bjerge eller kirker i lange baner.

    Hvem ved, måske en dag jeg vinder et vædemål og vi kommer afsted alligevel😉 God sommer til dig kære Mie!

  3. Kære Axel og Livsmod

    Håber I nyder sommeren lige der, hvor I er.

    Kh Mie

    PS: Livsmod, jeg må til dels give din mand ret. Nogle franskmænd er et meget uhøfligt folkefærd. Jeg har mere end en gang oplevet franskmænd der heller ser en hæl end en tå af udlændinge…….

Skriv et svar

