I Danmark er jeg født………….

Posted: 6. august 2013 in Ikke kategoriseret

Efter at have boet 5 år i fremmede lande. Med meget anderledes kulture end Danmark,
er jeg blevet meget dansk. Ikke på sådan en Pia Kjærgårdsagtig måde.
Mere som en stolthed. Og dyb taknemmelighed. I mit hjerte.

Det er fantastisk at bo ude i verden. Og det er fantastisk at komme hjem.
Til Danmark. Der er noget særligt trygt ved at befinde sig under danske himmelstrøg.

At få post eller besøg hjemmefra gør altid noget særligt ved dagligdagen. I det fremmed.

I søndags havde vi besøg. I “min” katedral. Det var smukt.
Roskilde Domkirkes drengekor. De kom hele vejen hertil “min” by. Fra “min” by.

Da de istemte “I Danmark er jeg født…….”. Da kunne jeg i min sjæl og hjerte mærke,
at ikke alene er jeg dansker. Jeg er roskildegenser. Sådan er det bare.
Uanset hvor i verden jeg befinder mig.

Danmark er et dejligt sted at være ❤

Kommentarer
  1. Tina siger:

    Jeg er sikker på, at var det mig der havde siddet der i ‘min’ katedral i et fremmed land og hørt “I Danmark er jeg født” sunget af drenge hjemme fra ‘min’ by, så havde vandet løbet ud af mine øjne…

  2. Axel From L siger:

    Ja .. en sang kan få følelserne frem og sådan skal det også være; jeg har selv været i mange lande som fotograf og når man møder en anden dansker, bliver man bare så glad over Danmark.

  3. Ja Tina og Axel, Danmark er et godt sted at være. Det føles trygt og godt at være født under danske stjerner.

    Axel, jeg forestiller mig at det må havde været spændende at studere ander lande og kulture og få de forskellige perspektiver frem i fotografierne.

    Kh Mie

Skriv et svar

