Derfor er computeren min gode ven

Posted: 3. september 2013 in Ikke kategoriseret
Tags: ,

Tænker du over, hvad det betyder for dig, at have kontakt med et andet menneske?
Over hvordan du har kontakt? Hvem du har kontakt med? Og hvorfor du har kontakt?

Jeg tror mennesker har brug for hinanden. Brug for andre at spejle sig i. For at gro. Og
skabe mere klarhed over eget liv. Jeg tror intet menneske er noget alene!

Specielt de sidste 2 år har jeg tænkt meget over hvad kontakten med andre mennesker betyder.
For mig. Ikke fordi du skal have ondt af mig (jeg har det GODT), sandheden er at jeg
ikke har nogen venner. Jo jeg har venner. Endda mange. Jeg har ikke nogen venner her i
min franske dagligdag. Ikke en jeg lige kan ringe til. Ikke en jeg lige kan støde ind i
på gaden og sige, “Skal vi 2 drikke en kop dejlig kaffe. Sammen.”
Alle dem jeg kender her, arbejder. Ligesom min mand.

Jeg er ikke helt uden fysisk daglig kontakt med andre mennesker. Jeg hilser da både på
den søde grønthandler- og fiske damen. Om onsdagen. Og manden med hunden, som jeg møder
på min morgen gå tur. Og min mand. Naturligvis.

Jeg har det godt. Jeg har nemlig fundet en løsning. Og det er her du kommer ind
i mit billed. Du er nemlig min ven. Bare så du ved det. Du er med til at give mig den
livsnødvendige kontakt, som jeg har brug for med et andet menneske. Dig kan jeg spejle mig
i. Og blive klogere på livet. Og på mig selv. Derfor er computeren min gode ven.
Fordi computeren er min livline. Både til mit arbejde som Skype terapeut. Til mine
skriftlige studieopgaver. Og ikke mindst til dig…………

Jeg ønsker for dig, at du må skabe den kontakt der er nødvendigt for dig. I dit liv.
Og takker dig for den værdi, DU bringer til mig. I mit liv.

PS: Nu smutter jeg en tur til DK. Her får jeg til gengæld rig dosis af nærkontakt.
Ser mennesker i øjnene. I DK er jeg top velsignet med mennesker som gerne vil være sammen.
Med mig. Jeg ved, jeg er heldig……

Kommentarer
  1. Lene Kj. siger:

    Kære Mie.
    En hilsen fra lille DK.
    Mon ikke du er hjemvendt – altså til Frankrig igen?
    Nåede dig så ikke lige denne gang, mens du var i dit lille Noa hus.
    Ses – skrives ved….

    Alt det bedste til dig/jer!
    Hilsen fra Roskilde og jeg på en smuk smuk sensommerdag,
    Lene

  2. Tak for din hilsen, kære Lene.
    Må du få et smukt og kærligt efterår.
    Håber alt vel hos dig ❤

Skriv et svar

