Kh den uligevægtigmedflyttendehustru

Posted: 3. november 2013 in Ikke kategoriseret

Udenfor mit vindue rusker det noget i træerne.
Kæmpe store lammeskyer flyder hen over himlen.
Og kun ganske lidt af den blå himmel flyder igennem.
Alt kan ske. Derude.
Det kan det også inde i mig. Alt kan ske.

I morgen går det løs. Sådan for alvor.
Jeg har forsøgt at forberede Claus de sidste par dage.
Han forstår det ikke, slår det hen, og siger meget
tålmodig at det nok skal gå.
Jeg ved ikke, hvordan jeg skal få ham til at forstå,
at næste uge blivet hans livs udfordringer.
Som ægtemand. Til mig.

Ikke alene skal han passe sit arbejde. Det skal han jo.
Han skal også passe mig. Han skal være sød. Meget nænsom.
Stryge mig med hårene. Også når jeg bider af ham. Han skal
være kærlig. Han skal finde på, hvad vi skal have at spise.
Handle ind. Rydde op. Og være glad. Ovenikøbet.

Claus skal også være min sparringspartner. Reflektere og
komme med gode råd og forslag når jeg beder om det,
og holde sin k***t, når jeg ikke ønsker dem.
Han skal være analytisk og klog. Han skal forstå alt det
jeg skriver, også det han ikke forstår. Se alle mine fejl
og mangler og rette dem på en yderst nænsom måde.

Jo næste uge byder på modvind for min kære elskelig ægtemand.
Så kære du, vi har brug for noget medvind.
Send gerne en kærlig tanke til Claus. En opmuntring.
Medfølelse. Og måske et par gode lette mad opskrifter.

I næste uge er skodderne trukket for. Det eneste jeg har i mit
hoved (sådan da) er tanker om velfærdsstat, fattigdom, medborgerskab
og andre spændende social politiske begreber.

Det kommer til at ruske her. Indendørs. Håber vi klare alle ugens
udfordringer. Claus og jeg. Og at vi ses på den anden side,
Kh den uligevægtigemedflyttendehustru

PS: Dældulme spændende at erfare hvor mange forskellige take away retter vi kan tælle til når ugen er omme

Kommentarer
  1. Axel From L siger:

    tak for et hjerte, men Claus klarer det helt sikkert.
    Vinden er slem – hvorfor ikke rejse til øst, vest, nord og syd – der er den også .. .

  2. Kære Rosa

    Tusind tak. Hjerterne er modtaget og har været så hjælpsomme.

    Kære Axel

    Ja, Claus klarede det helt fantastisk.
    Og du har ret. Modvind findes alle steder.

    Tak for opbakningen og god dag. Kh Mie

Skriv et svar

