Mit paradoks……….

Posted: 11. november 2013 in Ikke kategoriseret

Jeg er færdig. Sådan fuldstændig færdig.
Træt. Der skal ikke meget til at få mig
ud af balance. Som eksempelvis at jeg
pludselig ikke kan komme ind på min
studiemail. På den mail, hvor jeg skal
sende min opgave fra. Og til. Inden deadline.

Jeg fik håndteret min panik. Fik installeret
mail forbindelsen. Igen. Og trykket send.
Velvidende at jeg sent i går aftens blev
opmærksom på, at jeg havde overset en meget
vigtig teori. Bare ærgerligt. Jeg kunne ikke mere.
Heller ikke selvom det med garanti, koster.

At skrive opgave giver en fordybelsen, som
viser sig med indsigter og en forståelse
af større og mere nuanceret sammenhæng.
Som puslespilsbrikker der falder i hak.
Med hinanden. At have grovtygget så meget
på kompliceret teorier at det ikke længere
er så kompliceret. Endda. Men er med til at
skabe en dybere forståelse af praksis.
Er med til at bringe mening. Hos mig.

Jeg sidder tilbage med en meget paradoksal
oplevelse. En oplevelse af, hvor jeg på den
ene side er meget tilfreds med min (og Claus´)
præstation. Fordi jeg har gjort det bedste
jeg formår. Nu. Og på den anden side er der
et spørgsmål i processen som igen og igen har
kræset i mine tanker; “hvordan diskutere jeg på
et akademisk niveau???” Sandheden er gået op
for mig. Jeg ved det ikke!

Jeg giver slip. Læner mig roligt tilbage og
tager det som det kommer. Den indsigt jeg
har fået kan ingen tage fra mig. Det værste
der kan ske er, at jeg skal bruge det meste af
december. På en ommer. Tanken giver mig godt nok
opkastningsfornemmelser. Og Claus meget hurtige,
og nervøse trækninger. Jeg har tillid til
at alt er som det skal være……….

PS: TAK til dig der har pustet medvind. Du skal vide
det har hjulpet. Claus har været helt igennem enestående ❤

Skriv et svar

