Når jeg bliver gammel………

Posted: 14. november 2013 in Ikke kategoriseret

Jeg er på vej hjem til Danmark. Igen.
I den senere tid har jeg været meget optaget
omkring min far. Han er gammel. Alene. Og
har ikke andre end mig til at hjælpe sig.
På den end side er det ufatteligt hårdt
for hold nu op, hvor er der meget at holde
styr på. En masse praktisk. Sortering
af hans ting. Hvad kan han bruge. Ikke bruge.
Pakke ned. Pakke ud. Ringe rundt og skrive
til dit dut og datten. Uden nem ide!
Holde møder. Lave indstillinger. Træffe beslutninger.
Vel og mærke de rigtige. Dem der giver min far
de bedste livsbetingelser. Og hvor ved jeg egentligt
fra, hvilke der gør det????? Hvis jeg spørg ham,
får jeg ikke noget svar!

Det kræver både en hel del tid og en masse
faglige kvalifikationer at være nær pårørende
til et menneske, som ikke længere kan klare sig selv.
Så er der den psykiske del. Den del der får mit hjerte
til at græde. Højlydt. Jeg genkender så meget af mig
selv i min far. Og alligevel ikke. Han har valgt en
levevej, som jeg ALDRIG vil vælge. Han piver ikke.
Han virker tilfreds. Sådan da. Når jeg kikke på hans liv,
så bliver han mit største vidnesbyrd på, hvordan jeg
IKKE vil leve mit liv!

Jeg er på vej hjem, for at flytte min gamle far, som
slet ikke er spor gammel. På plejehjem. Jeg tror og
håber på, at jeg har valgt det bedste sted for ham.
Jeg mærker i hvertilfælde liv, hjertevarme og nærvær.
Og det er det gode, og det jeg ønsker for min far.
Det er det som jeg selv gerne vil være omsluttet af,
også når jeg bliver gammel……

Skriv et svar

