Nogen gange ser verden bare anderledes ud……….

Posted: 3. december 2013 in Ikke kategoriseret

I dag er det to år siden, at Claus og jeg landede i Frankrig.
Med vores to kuffertere. Og 100 kinesiske papkasser.
På en måde kan jeg godt sige, at jeg kom ind med 4 toget.
Også selvom vi blev hentet af en nydelig chauffør
med slips og jakke. I lufthavnen. Det første fremmedsprog
der kom over mine læber var kinesisk. Både Claus og jeg,
synes det var vældig morsomt. Det synes chauførren ikke.

Nøj hvor havde jeg glædet mig. Jeg var fuld at liv og
glade forventninger. Endelig var jeg kommet tilbage til
blå Himmel og endda i et land, hvor det flød med ost. Og
champagne. Dengang havde jeg endnu ikke fået øje på al
arrogancen. Og hundel***ene………

Ret hurtigt fik jeg stablet vores hjem på benene.
Med julemusik, julekugler og hjemmebag. Her osede af julehygge
og forventningens glæde var stor. Jeg inviterede, dem jeg kendte,
og dem jeg ikke kendte til julegløgg og knas. Der kom
ikke et øje. Så pakkede jeg små juleposer med dansk hjemmebag
og gik rundt til alle naboerne. Ikke en eneste åbnede døren.
Heldigt for mig, boede der en hjemløs over under katedralens hvælving.
Han reddede mig. Han fik både jule- te/bag. Og Clauses bukser.

Jeg overdriver ikke, når jeg skriver, at der stod ikke nogen
velkomstkomite og bød os VELKOMMEN. Ret hurtigt erfarede jeg
at franskmændene så hellere min hæl. End tå. Det var mildt sagt
overvældende for mig at opdage. I bedste Maude stil gemte jeg
mig i flere uger under dynen og læste murstenstunge bøger.
Blot for ikke at mærke. Jeg er alene.

Der er nu gået 2 år. Jeg er blevet super god til at være i
mit eget selskab. Jeg er glad for mit liv og sætter stor pris
på det lærerige i at få lov til at være så tæt på en anden kultur.
Se nuancer. Og skabe nye og anderledes muligheder. For mig.

Måske er 2014 Claus og mit sidste år ude. Måske er det ikke.
Vi er begge åbne. Uanset hvor i verden jeg befinder mig. Hvordan
verden ser ud. Så er min erfaring at størst af alt er kærlighed.
Så hvis det giver mening, så følger jeg Claus. Til verdens ende.

Kommentarer
  1. Jac Jensin siger:

    Mie, du rører mit hjerte ❤
    Tak for dine skønne indlæg og hjertevarme….STØRST af alt er kærligheden ❤

  2. Tina siger:

    Kære Mie,

    De der franskmænd er gået glip af en stor chance for at møde netop DIG, og det er synd for dem, at de ikke tog den. Heldigvis for dem ved de ikke, hvad de gik glip af….!
    Og bliv ved med at være så generøs med din kærlighed og dit nærvær til andre, uanset hvor i verden du lander næste gang 🙂

    Knus og knas
    Tina

  3. Tak for omsorgen og kærligheden, Tina og Jacqueline ❤

Skriv et svar

