It´s all about love………..

Posted: 6. december 2013 in Ikke kategoriseret

I tilfælde af at det skulle være gået hen over dit hoved,
så florerer der i øjeblikket en Bodil. I Danmark.
Normalt er det ikke noget jeg vil ligge søvnløs over,
men denne gang har jeg måtte lukke både for radio, TV,
aviser. Og facebook. Om dagen. For ih du milde hvor den
storm bliver pisket op. Og det gør mig bange.

I aften skal Claus flyve hjem til Danmark, og jeg har igennem
dagen fået en masse kærlige og omsorgsfulde kommentar på facebook.
Min hjerne forstår det hele. Det kniber med mit hjerte.

Jeg har talt med vores pilotven, som lover mig,
at hvis de flyver er sagen tænkt nøje igennem.
De vil på forhånd vide, hvor de skal lande,
hvis Bodil forhindre at det bliver Danmark. Det er
en aften som i aften en pilot endelig kan bruge
sin faglighed, siger han. Og han synes lige jeg skal
vide at det er meget farligere for Claus at deltage i
herrerjulefrokosten. På lørdag. Ha. Ha. Ha.
Og tak for omsorgen. Siger jeg bare.

Nogen gange er det ganske godt at tvinge sin fornuft
til at være rationel. Og nogen gange er det bare så
svært. At forstå. Jeg glæder mig så meget til det bliver
fredag morgen. Så skal jeg juble og danse over, at
alle mine bekymringer er gjort til skamme. For det
er de, Bodil. Bare så du ved det.

Men det er imorgen. I dag er i dag. Og idag har mit
hjerte tænkt sig at styre det meste. Åbenbart.

Jeg har ALTID troet på kærligheden. Og når det handler
om kærlighed, så har jeg prøvet lidt af hvert. Også af det svære.
Mit hjerte er på den ene side følsomt. Og på den anden side stærkt.
Sådan er det bare. Den sårbarhed har jeg lært at bruge som
styrke i mit terapeutiske arbejde.

I livet, er der ikke længere meget der for alvor slår mig i gulvet.
Altså lige bortset fra hvis der sker min søn eller Claus noget.
Ja, selv tanken kan til tider gøre mig bange.
Det handler på ingen måde om fornuft.

It´s all about love……

Kommentarer
  1. Axel From L siger:

    Selve livet er svært, selv når een kommer ud af mors liv får een klask i måsen.
    Her i Jylland klokken 1858 er der væltede træer og kørsels forbud, og vinden suser om ørene.
    Men din søn skal nok være OK, og Claus kommer flot ned på jorden. Tak for indlægget .. ..

  2. Tina siger:

    Nej, fornuft og følelser taler hvert deres sprog. De er end ikke i familie eller af samme race!
    Jeg synes det lyder godt, at du har lukket ned for det, som er for meget for din sårbarhed og istedet tager dig selv i hånden og stryger dig over kinden.
    Det er altid en udfordring (for mig ihvertfald) at tage min hudløse sårbarhed helt seriøst og alvorligt, men det synes jeg, at du er god til! Som lige nu.
    Alligevel ville jeg gerne være hos dig og holde om dig indtil i morgen, når du igen er rolig.

    Kender du til Anita Moorjani? Ellers så google hende og tilbring aftenen sammen med hende og hendes oplevelse af, at ALT ER KÆRLIGHED. Hun har skrevet en bor, der hedder “Dying to be me” og når man kender hendes historie, så er det en skøn titel 😉

    Jeg holder på mit hus og sender dig de kærligste tanker fyldt med hjerter og – – chips ❤

    Alt er godt. Størst er kærligheden.

    Kærlighed
    Tina

  3. Ja Axel, det var noget af en storm der var over Danmark.

    Kære Tina tak for din kærlige omsorg. Jeg kender ikke Anita Moorjani, og det lyder meget smukt at alt er kærlighed, så tak fordi du minder mig om hende. Og gode kærlige tanker tilbage til dig, Tina

Skriv et svar

