At give med et åbent hjerte…….

Posted: 3. januar 2014 in Ikke kategoriseret

I starten af 2013 år var der et par af mine facebookvenner der skrev

“2013 Pay-it-forward: De første 5 personer, der kommenterer denne status, vil modtage en gave
fra mig i dette kalenderår; Det kan være et håndskrevet brev, hjælp i haven, nyplukkede blomster o.s.v.
Det kan være noget der er købt i en butik, men det kan også være hjemmelavet. Med andre ord en overraskelse.
Du ved ikke hvornår, det kommer bare, når øjeblikket er rigtigt.

Så hvad går det ud på?? Disse 5 mennesker skal selvfølgelig gøre det samme på deres Facebook status!
Og så ruller de gode gerninger forhåbentlig ud over det ganske land.”

Jeg er ikke sikker på at det helt gik efter hensigten hos alle, men jeg
delte ovenstående på min facebook side, og mange skrev sig på hos mig.
En del af dem havde jeg aldrig mødt. Det kom jeg til. Og det er jeg glad for.

At være generøs handler ikke nødvendigvis om at give penge.
Det kan lige såvel være at give af sin tid. Omsorg. Kærlighed.
Opmuntring. Hjælpsomhed. Sende et kærligt brev. Blomster.
Tilbyde at ryde sne. Sagt på en ande måde at give et andet menneske noget
oprigtigt fra sit hjerte. Bare for at glæde og dele af sit overskud.

For mig var Nelson Mandela et af de mest givende mennesker, jeg kan tænke mig til.
Ja, han var på det nærmeste helt overmenneskelig. Han gav så langt ud over sig selv,
at han blev frarøvet sin egen frihed i 27 år. For at skabe frihed i sit land. Til verden.
Hans generøsitet har rakt langt ind i historien. Og skabt forsoning og frihed for mange.
Nelson Mandela er en af mine største helte. Det smukkeste spejl. Han var og er et
lys i mørktet. Jeg forestiller mig, at han sidder på den smukkeste blå stjernehimmel
og forsat drysser af sin godhed. Ned til os mennesker. På jorden.

Jeg har ikke noget nytårsforsæt. Til gengæld så har jeg et ønske.
Et ønske om at mit hjerte må være åbent. Givende. Varmt. Og kærligt.
Det lykkedes ikke altid, men jeg vil gerne være med til at drysse kærlighed.
Til mennesker jeg kender. Og ikke kender. Både som terapeut. Og som menneske.

Må 2014 bringe lys, kærlighed og åbne hjerter.
❤ -lig nytårs hilsner til dig. Fra mig.

Kommentarer
  1. Tina siger:

    Kære Mie,
    Du både drysser og hepper generøst!
    Tak for dig,❤

  2. Jac Jensin siger:

    Du drysser så megen glæde og kærlighed -jeg er så taknemmelig for at jeg er kommet til at møde dig❤

  3. Axel From L siger:

    Godt nytår, tak i lige måde.
    Må Mandela´s ønske om fred og fordragelighed varer evigt.
    Jeg håber også i 2014 at modtage dine tanker, det er altid en glæde .. ..

  4. Af❤ tak til jer alle 3

Skriv et svar

