Mit hjertet bløder

Posted: 3. april 2014 in Ikke kategoriseret

I dag er det en måned siden, at jeg var ved at vikle afmonteret stikkontaksledninger
ind i isolationstape. Ledninger som jeg vel og mærket troede var uden strøm. Det var de ikke.
Fandt jeg ud af. Samtidig små 3 kilometer væk, lå min far. For døden. Det fandt jeg også ud af.
Nogen lever. Og nogen dør. Det hele er en del af livets proces. Vil jeg mene.

I den sidste måned er det gået op for mig, hvor meget der kan ligge gemt i et helt liv. Så meget at
jeg er helt træt af at tænke på, hvad jeg har været igennem den sidste måned. Ja nærmest udmattet.

Døden er smuk, har jeg set. Det er livet ikke altid, har jeg også set. Disse oplevelser giver mig
et inderligt ønske om at gøre livet smukkere. Allerhelst vil jeg slette det grimme. Skabe en ny og
smukkere historie. Det kan jeg ikke. Heller ikke selvom mit hjerte bløder, og jeg får lyst til at nægte,
at det er som det er. Få det til at forsvinde med et trylleslag. Jeg ved godt det ikke kommer til at ske.

I denne tid bliver jeg mindet om det hele. Arene bliver revet op. Igen. Og igen. De bløder.
Jeg forbinder. Og puster. Nogen begivenheder er værre for mig end andre. Det får mig ikke til at holde
mig væk. Jeg giver mig selv lov til at sørge. Også selvom jeg muligvis ikke bliver forstået. Altid.

Jeg er forsat udmattet. Føler mig alene. Også når jeg er sammen med andre. Mit overskud er ikke stort.
Det er min sårbarhed tilgengæld. Jeg er med det hele. Der er dage jeg har lyst til at rende væk. Jeg gør det ikke.
Mit hjerte bløder. I dybe rødlige lag. Det tager den tid det tager. At erkende at det er som det er.
Uanset hvor meget jeg skurer og skrubber, så bliver det der i virkeligheden betyder noget. Aldrig smukkere.
Jeg tror på, at jeg forstår det en dag. Måske når mit hjerte ikke længere bløder?

Kommentarer
  1. Marie siger:

    kæmpe knus til dig elskede Mie

  2. Tina siger:

    Jeg holder din hånd lige her❤

  3. meganparadoks siger:

    Knus og tanker, kære Mie.❤

  4. Lene Kjeldgaard siger:

    Må du kære Mie opleve, at blodet også kan rense….
    Og må du opleve, at få megen nyt og livgivende “blod” ind i dit liv – over tid.
    Varmt knuz til dig fra mig.

Skriv et svar

