Tanker til Dig

Posted: 17. april 2014 in Ikke kategoriseret

Palmesøndag gik de i et langt følge. Jeg antager, de gik i Jerusalems gader. I Jesu fodspor. Selvom de
gik udenfor mit vindue. De var der alle sammen. Biskoppen. Padderne. Nonnerne. Koret. Og menigheden med.

Det er nærmest umuligt ikke at kikker ud af mit vindue. Kikker på den majestætiske bygning der tårner sig op.
“Min” Notre Dame, kalder jeg den ydmygt. Jeg tænker tit, om du er mest indenfor. Udenfor. Eller om du mon er,
her hos mig? Her i min stue. Allestedsnærværende står der skrevet. Mon du er der?

Allerede som lille lærte jeg, at kende dig. Bede bordbøn. Og fadervor. Min farfar og farmor tog mig med.
Jeg havde mange spørgsmål. Allerede dengang. Og undre mig, kunne jeg også. Indtil min mor, sagde stop.
Da jeg ville grave de døde op. Ville blot finde ud af, om det var sandt at de fløj op. Til dig.

Nogen gange får jeg lyst til at være barn. Igen. Have en far. Og en mor. Der tager sig af mig.
Puster på mig, når jeg græder. Stryger mig over håret og siger nååååh. Kikker på mig med kærlige øjne.
Trykker mig kærligt ind til sig. Er overbærende. Giver mig tryghed og tillid til at alt er som det skal være.
Og elsker mig på trods! Nogen gange gider jeg ikke være voksen. Den ansvarlige. Fornuftige.
Den der forstår så meget. Rummer det hele. Står igennem det hele. Og tager kloge velfunderede valg.

Jeg kikker stille ud af mit vindue, og tænker er du der? Her hos mig? Jeg har brug for dig.
Din styrke. Og kærlighed. Brug for at du holder om mig. Holder om mit❤ Puster på det. Blidt.
Og nænsomt. Brug for, at du fjerner mit håb. For altid. Hvis du er der, så behøver jeg ikke forklare.
Du kender til det hele. Hvert et ar. Hvert et savn. Da jeg var lille, gav du mig tro, håb og kærlighed.
Uanset hvor mange snørklede veje jeg har trådt i livet, så har kærligheden altid været min vej.
Størst af alt er kærlighed. Også i mine tanker. Til dig.

Kommentarer
  1. salling48 siger:

    Glædelig påske .. ..

  2. Tina siger:

    Kære Mie.
    Han er der altid. Det er os, der sommetider ikke er der. Hos ham.
    Ræk ud og ha en glædelig påske.

    Kærlige tanker Tina

  3. Han er der altid – og især når vi har brug for ham. Hvil du blot trygt i den tanke❤
    Glædelig Påske❤

  4. Ja, han er der altid. Måske endda specielt når vi mindst føler det???

    Håber I alle har haft en glædelige og kærlig påske❤

  5. Your style is really unique compared to other people
    I have read stuff from. Thanks for posting when you’ve got the opportunity, Guess I will just book mark this blog.

  6. Per's ven. siger:

    nej nej nej……

Skriv et svar

