Når udvikling forsætter. I en uendelighed

Posted: 7. august 2014 in Ikke kategoriseret

Jeg er i gang med at udvikle mig. For tiden. Altså på den der måde
hvor jeg tvinger mig selv derud, hvor jeg ikke rigtig kan bunde. Og ja,
jeg svømmer lidt rundt nu, hvor jeg deler min sårbarhed. Med dig.
Måske Kierkegaard vil havde nævnt, at mennesker vover for ikke at miste livet?

Jeg er i gang med en nye hjemmeside. Sådan en mere professionel en af slagsen.
Nåh ikke andet, tænker du måske?

Jeg har været i gang i mere end to år. Sådan cirka. Ja, jeg har til tider en
sådan lidt drøvtyggende personlighed. Men den dybeste sandhed er, at jeg er bange.
Altså ikke bange for at dø. Jeg er bange for dig!

Bange for mig, tænker du måske?

Og helt ærlig jeg forstår godt, hvis du ryster på hovedet af mig. Faktisk
ryster jeg også lidt på hovedet af mig selv. Men pludselig bliver det alvor,
og jeg ser dig grine højlydt af mig, imens du på den mest hånende måde griner forarget;
“Og du tror, du kan støtte andre mennesker til at få et mere kærlighedsrigt liv?
Ha, ha, ha…”. Også bliver jeg bange. For hvor svømmer jeg hen? Hvor går jeg hen?
Hvad gør jeg af mig selv? Når du synes, at jeg er latterlig!

Også bliver jeg (lidt) stædig, sådan på den tyrer agtige måde. For ingen andre end
mig, ved hvad jeg ved. Hvilke ar jeg har på min sjæl. Hvilke savn og tab jeg har lidt.
Hvilke veje jeg har gået for at lære om kærlighedens lys. Og mørke. Også er det jeg
forsætter lidt mere på min nye hjemmeside. Nu er jeg faktisk kommer så langt, som til
NU ER DEN SNART FÆRDIG. Så starter svømmeturene forfra…..

På den måde kan udviklingen forsætte i det uendelige. Lige til jeg har sat de
sidste❤ -er, og du ikke længere er helt så farlig. For mig. Og at komme helt
dertil kan godt tage lidt tid. Endnu. Og indtil da, sender jeg kærlighed. Til dig.

PS: Jeg har iført mig redningsvest

Kommentarer
  1. livsmod siger:

    Kæreste Kvinde, jeg har ofte fundet dig Lattermild, ikke latterlig. Mon ikke vi er en læser eller to der har grint, grædt og leet med dig og ikke af dig😉 Det ved jeg godt du faktisk ved, på dybt vand eller ej.

    Tro kan flytte bjerge og størst af alt er kærligheden, det sidste tænker jeg og siger jeg ofte og en tanke, hvor umærkelig den end må være, ryger afsted til dig. Med bla. dine ord i bagagen tør jeg være mor, med stort M, med kærligheden og rummeligheden i første række.

    Så jeg tænker, hvis du kan nå mig, fra skærm til skærm og gøre en forskel. Så er der vel ikke grænser for hvilken forskel du ville kunne gøre ansigt til ansigt?

    Men ting tager tid og det viser sig nu ofte at det skal de også…

    Kærlighed og tak til dig!

  2. Tina siger:

    Kæreste Mie.

    Tak fordi du deler den følelse af angst for forkastelse, som vi alle i en eller anden udstrækning kender. Jeg gør ihvertfald. Og ja, jeg masserer også min angst hele tiden. Sommetider må jeg sætte den ind i skabet for at få lidt fred; men den forsvinder ikke af det. Så må jeg igen tage den ud og kikke på den med opmærksomhed. Og trodse den for at opdage, at nok har den stor magt, men jeg kan alligevel vinde over den. Lige som du gør med din hjemmeside i øjeblikket🙂

    Størst af alt er kærlighed. Den sætning er også blevet min. Fra dig. Og jeg lagde mærke til, at en af mine veninder også er begyndt at skrive den❤ Så som "Livsmod" skriver til dig, så har du spredt ringe af kærlighed allerede blot med dén.

    Tak allerede Mie allerede på forhånd; jeg glæder mig til at blive beriget af dine ord og af alt det du giver verden og mig.

    Kærlighed til dig
    Tina

  3. Kære Livsmod og Tina. Med ord bringe I tåre frem. Hos mig. Gode, helene og kærlige tåre!

    Tak for hvert et ord. Tak for dig. Love❤

Skriv et svar

