Tanker der flyver

Posted: 23. oktober 2014 in Ikke kategoriseret

Sidder og skriver eksamensopgave. Igen. Indimellem kikker jeg ud af mit fine store vindue og ud på min lille franske have, og reflektere lidt over, hvorfor jeg bruger min tid på at læse så kompliceret tekster, at mine øjne er helt tørre, mit hoved ørt og mit hjerte sukker efter ord der er til at forstå. En ting er helt sikkert, jeg bliver aldrig fan af det akademiske sprog. Når jeg så alligevel bliver hængende, så er det fordi at det er netop i fordybelsens skrivning af ordene folder sig ud og giver en dybere forståelse. Dybere forståelse giver flere nuancer og med flere nuancer, bliver jeg forhåbenligt også en bedre praktiker, hvis det er tilfældet så giver det mening at hænge i. Lidt endnu. Så selvom jeg lige nu mest drømmer om, at iføre mig mine røde gummistøvler. Grave i min lille franske have. Mærke jord under fødderne. Himmel over hovedet. Og har et hjerte der sukker efter helt almindelige ord. Så vælger jeg helt bevist at kalde mine tanker tilbage og fokusere på det, som jeg langtfra altid forstår.

Skriv et svar

